Opgradering af computer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Opgradering af computer

Indlægaf chiefen » man sep 15, 2008 11:51

Jeg har flere gange oplevet at min computer ''fryser''.Der ikke noget ud over hvad der skal der kører i baggrunden.Kan dette skyldes for dårligt grafikkort eller er det noget andet.
Mit grafikkort er et ATI Radeon 9250.Processor er en AMD Sempron 2600+ og der er en 1Gb ram.Styresystem er XP.

Mvh Steen
Steen S Christensen
chiefen

Geografisk sted: Hirtshals

Re: Opgradering af computer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 15, 2008 12:40

Der kan desværre være mange muligheder. Fryser den kun kortvarigt, eller er du nødt til at slukke for at komme videre? Og hvordan slukker du i så fald?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » man sep 15, 2008 16:09

et problem der kan være er varme, varme f.eks. ved at der i tidens løb har sat sig en masse støv inde i pc'en hvilket gør at den ikke bliver kølet nok ned, og efter et stykke tid, så kan den gå hen og fryse på den måde som der opleves
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf chiefen » man sep 15, 2008 19:55

Jeg har prøvet at reset med joblisten,men dette mislykkede og derfor stopper jeg med resetknappen på computeren.Jeg har prøvet at støvsuge kabinettet,men dette hjalp ikke.Jeg har også hentet alle opdateringer til grafikkortet
Steen S Christensen
chiefen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 15, 2008 20:42

Udover varme og driverproblemer, så kan den slags også skyldes en ram-fejl. Du kan tjekke rammen med det gratis program Memtest86:
http://www.memtest86.com
Hvis ellers du kan holde computeren i gang længe nok til at hente programmet og brænde det ned på en cd. Du skal bruge linket Download - Memtest86 v3.4a ISO image (zip) på download-siden.

Når du har brændt cd'en, skal du boote på den. Vær opmærksom på, at ramtjekket kan tage adskillige timer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chiefen » tirs sep 16, 2008 12:11

Jeg prøver ramtesten.Hvis jeg skulle investere i et nyt grafikkort,hvilken du så anbefale til denne computer.Det er vel begrænset hvad den kan klare.
Steen S Christensen
chiefen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 16, 2008 12:25

Det er langt fra sikkert, at det er grafikkortet, den er gal med - omend det nok er det største sandsynlighed efter varme- og ram-fejl. Men fejlen kan også skyldes drivere til anden hardware som fx mus, tastatur, printer osv. Og det kan også være en fejl på bundkortet, der driller.

Og endelig kan det også være selve Windows, der driller.

Det var meget nemmere, hvis computeren gik ned, for så får man i det mindste en fejlmeddelelse.

Jeg kan ikke anbefale et specifikt grafikkort. Jeg bruger ikke selv særligt avancerede funktioner (som i 3d-spil), så jeg har altid nøjes med almindelige standard-kort. I øjeblikket bruger jeg vist Radeon 9200 og 9250 i mine computere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt