Dødt Tastatur & Mus

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Dødt Tastatur & Mus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man sep 22, 2008 13:36

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg er lige løbet ind i en computer (HP), hvor mus og tastatur (Logitech) er døde. De benytter begge USB-indgange.
Er der nogle forslag hvad jeg kan gøre?
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Re: Dødt Tastatur & Mus

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 22, 2008 14:05

Er de trådløse? I så fald kan det være et problem med signalet fra sendestationen. Du kan evt. prøve at nulstille dem - der plejer at være en knap til nulstilling på undersiden.

Det kan også være et strømproblem, men det hører nok til sjældenhederne, at både mus og tastatur får flade batterier på samme tid.

Hvis de ikke er trådløse, så prøv at genstarte computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man sep 22, 2008 14:13

Hej Kim

Jeg var lidt sparsom med oplysningerne. De er ikke trådløse. Der er ikke lys i nogle at lamperne på tastaturet. (Numlock, Capslock osv.)
Windows XP Media Edition. Den starter som den skal. Enhederne virkede i formiddag.
Jeg tror det er et problem med USB-portene. Men hvordan fejlsøger og reparerer man noget uden Mus og Tastatur :?:
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 22, 2008 14:39

Har du prøvet en genstart?

Hvis det virker under opstarten, kan du prøve at vælge Fejlsikret tilstand.

Prøv evt. at flytte lidt rundt på stikkene. Jeg har en computer, hvor musen kun virker i den ene af USB-portene. Men ok, hvis det har virket hidtil, gør det nok ikke nogen forskel hos dig.

Jørgen Rasmussen skrev:Men hvordan fejlsøger og reparerer man noget uden Mus og Tastatur :?:

Magi :?
Du har ikke en mus eller et tastatur med gammeldags stik liggende. Eller en nabo, du kan låne af?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man sep 22, 2008 14:49

Hej Kim

Det er min underbos computer den er gal med. Vi har genstartet. Der er ingen almindelige mus/tastatur-stik i pc'en.
Det er computeren og antivirusprogram der starter som det skal, men ikke mus og tastatur. Hvis det er et softwareproblem, er der ikke noget med, at man under opstart kan få mulighed for at vælge "seneste virkende konfiguration" eller noget i den stil? Og hvordan er det lige man gør det?
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 22, 2008 16:49

Jørgen Rasmussen skrev:Hvis det er et softwareproblem, er der ikke noget med, at man under opstart kan få mulighed for at vælge "seneste virkende konfiguration" eller noget i den stil? Og hvordan er det lige man gør det?

Man trykker på F8 under opstarten for at komme ind i Fejlsikret tilstand. Men det kræver jo, at tastaturet virker på det tidspunkt.

Hvis tastaturet ikke virker på det tidspunkt, så ligger fejlen sandsynligvis ikke i Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » tirs sep 23, 2008 17:49

Kim Ludvigsen skrev:Prøv evt. at flytte lidt rundt på stikkene.

Min mus holdt op med at virke en gang jeg havde opdateret driveren. Først flyttede jeg den til et andet stik bagpå men det hjalp ikke, først da jeg prøvede stikket foran på computeren virkede den igen.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs sep 23, 2008 17:59

Tak for rådene.

Jeg er netop blevet færdig med geninstallation af xp, opdateringer samt diverse programmer.
Tilbage er kun de ting der "kun" de opdateringer og programmer, som driller. Det må vente til i morgen.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Tilbage til Hjælp til alt