Printerserver

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Printerserver

Indlægaf Kjeld » fre sep 26, 2008 11:58

Jeg har en printerserver af mærket Hama og betegnet "DSL/Broadbandrouter DR-20 with USB printerserver" Der er tilsluttet tre PCer, der deles om 1 printer. Det har fungereret fint. Jeg har netop fået ny PC med Vista64 og nu vil det ikke fungere. CDen med driver til printerserveren accepteres når jeg lægger den i PCen, og der kommer en meddelelse om, at driver er installeret med succes. Herefter skal man i kontrolpanelet gå ind i Printer, højreklikke på printeren, vælge Indstillinger, vælge fanebladet Porte, Sætte kryds i COM4, Klikke på Tilføj port, og nu kommer problemet: Der åbnes et vindue hvor det er meningen at man skal vælge "USB Remote Print Port". Det kan man bare ikke, for den står der ikke.
Hvad er der mon galt? Er det fordi den ikke kan fungere sammen med Vista?
venlig hilsen
Kjeld
Kjeld

Re: Printerserver

Indlægaf sparhost » tors okt 02, 2008 22:45

Hej

Det kan være at driveren ikke passer til Vista, men hvis du er heldig så har hardwareproducenten lagt nye drivere online til Vista.

De fleste kendte producenter laverer nye drivere til deres ældre hardware et stykke tid efter det er gået ud af produktion.

Hvis du skriver hvilken model det er så kan jeg evt. se om der findes en opdateret driver, jeg har en vis rutine i sådanne ting ;-)

Du kan også være heldig at din printserver understøtter TCP/IP eller LPR print, så skal du bare sætte den op på en anden måde og vælge en anden porttype.

Peter
SPARHOST.dk
sparhost

Indlægaf Gæst » fre okt 03, 2008 19:12

Hej peter
Det eneste der står på den er "DSL/broadband router DR20 with USB printerserver", og så et nummer 00049079. Du skal ikke bruge vildt lang tid på at tjekke det. Vi har to printere, så det nemmeste (og sikkert også det funktionelle) er, at jeg køber en printer mere til den sidste PC.
kærlig hilsen
kjeld
Gæst

Indlægaf Karl Erik » lør okt 04, 2008 15:14

Det må være en Hama DR-20.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf sparhost » tors okt 16, 2008 15:00

Prøv at tilføje en ny printer -> vælg lokal printer -> opret en port -> standard tcp/ip port -> skriv ipadressen på din printserver i første felt og tryk næste

Husk at vælgde den rigtige driver til printeren når du kommer så langt.

mvh

Peter
SPARHOST.dk
sparhost

Tilbage til Hjælp til alt