logout knap

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

logout knap

Indlægaf Blaamunk » tirs nov 04, 2008 16:21

Hej Kim.
Kan Du ikke lige se på dette, for jeg kan ikke se fejlen i denne html fil:
<div style="width: 100px;"><form action="<?php echo $_SERVER(´php_self´);?>" method="post"><input value="Log af" type="submit" name="logaf" style="width: 100px;"></form></div>
Jeg har sat den ind i en html fil for at afbryde for et password, som bliver ved med at være åben, indtil jeg forlader min hjemmeside, for det skulle jo gerne være sådan at når lokout er aktiveret, ja så skal man indtaste password igen for at komme ind.
mvh
blaamunk
Blaamunk

Re: logout knap

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 04, 2008 16:57

Ovenstående kode genererer selve logaf-knappen. Det fungerer (bør fungere) på denne måde:
Når der klikkes på log af-knappen genindlæses siden, og der sendes en oplysning om, at der skal logges af. Php-scriptet øverst i filen [1] logger dig af, og du får nu vist login-feltet i stedet for indholdet på siden.

Jeg kan for øvrigt se, at du benytter en ældre udgave af koden. Du kan ændre koden:
<form action="<?php echo $_SERVER(´php_self´);?>"method="post">
til:
<form action="" method="post">

[1] Tjek, at du har indsat php-scriptet øverst i din hjemmeside med denne kode:
<?php include 'adgangskontrol.php'; ?>
Åbn siden i Notesblok for at tjekke, om linjen er der. Vær også opmærksom på, at siden skal være gemt som en php-fil i stedet for som en html-fil. Ellers vil login- og logaf-funktionen ikke fungere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Blaamunk » ons nov 05, 2008 0:43

Hej Kim.
Efter diverse forsøg, har jeg fundet ud af der ikke var noget galt med programeringen men nærmere min forståelse af det man læser.
Først vil jeg henvise til en fejl fra noget af det skrevne fra din side ( Ændringer på hjemmesiden:
Bemærk at nedenstående kode skal indsættes som html-kode, og ikke som php-kode. (Det er altså det modsatte.)
Min forglemmelse og som måske kan hjælpe andre var; at jeg ikke havde placeret adgangskontrol.php i det bibliotek den burde være, nemlig i det bibliotek hvor jeg havde placeret diverse beskyttede sider.
Jeg døbte min html fil om til en php og alt virkede som det skulle, plus at jeg lige rettede php-koden med det Du skrev.
Der var så en kørsel som jeg ikke kendte, og der er at Unix foretrækker php istedet for html.
Laver man index.php, bliver den foretrukket frem for en html.
mvh
blaamunk
Blaamunk

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 05, 2008 1:14

Blaamunk skrev:Først vil jeg henvise til en fejl fra noget af det skrevne fra din side ( Ændringer på hjemmesiden:
Bemærk at nedenstående kode skal indsættes som html-kode, og ikke som php-kode. (Det er altså det modsatte.)

Nej, log af-knappen skal indsættes som html-kode. Hvis den indsættes som php-kode, vil KompoZer indsætte start- og slutkode til php, og så vil log af-knappen ikke blive vist.

Blaamunk skrev:Der var så en kørsel som jeg ikke kendte, og der er at Unix foretrækker php istedet for html.
Laver man index.php, bliver den foretrukket frem for en html.

Det er sikkert korrekt i de fleste tilfælde, men ikke i alle. Det er et spørgsmål, hvordan webserveren er opsat.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt