5Z91MF9

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

5Z91MF9

Indlægaf Erikdeplace » man apr 20, 2009 18:43

Hej,
Mon der er hjælp derude til flg. problem?: Min bærbare Toshiba Tecra M3 larmer - hvæser - suser - hele tiden. Jeg har haft kontakt med Toshiba support, som bad mig downloade en opdatering af bios'en. Det gjorde jeg - men uden effekt. Så foreslog de, jeg skulle sende den ind til reparation. 2-3 uger ville det vare! Så er jeg lige vidt. - Min kone sidder overfor mig i vores kontor med sin Apple. En gang imellem køler den med en svag hvisken. Så tier den igen. Jeg er grøn af misundelse, men kan bare ikke finde ud af en Apple. Kan man indstille køleren på Toshiba'en til at opføre sig som om vi ikke var i troperne?
venlig hilsen
Erik
Erikdeplace

Re: 5Z91MF9

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 21, 2009 19:43

Jeg tror desværre ikke, der er noget du selv kan gøre. Den bærbare skulle gerne helt automatisk være indstillet til at bruge blæseren så lidt som muligt, så det kan du sikkert ikke ændre på med en indstilling.

Du skriver ikke, om det er et nyligt opstået problem, eller om det altid har været sådan.

Hvis den altid har larmet, kan det være, du har fået købt en bærbar med en almindelig processor i stedet for en processor beregnet til bærbare. De almindelige processorer er billigere, men de kræver mere køling, hvorfor den bærbare typisk vil larme mere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » tirs apr 21, 2009 20:15

Hej
Her er der et program, som skal kunne styre diverse blæsere:
http://www.almico.com/speedfan.php
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Erikdeplace » tors apr 23, 2009 7:48

Hej Jan. Tak for forslaget. Jeg har downloaded programmet og installeret det, men så går jeg altså i stå. Det vælter med betegnelser, der ikke siger mig noget - og amatører advares desuden mod at begive sig ind i området. Hvorfor skal det dog være så svært at korrigere noget "så enkelt" som en forkert blæserindstilling?
venlig hilsen
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Jan Krag » tors apr 23, 2009 10:34

Hej
Jeg kender ikke programmet, men har nu installeret det, og jeg får en nedsættelse af farten på mine blæsere, ved at markere, i højre side under configure:
Automatic fan speed.
Alle betegnelserne inde under Configure, dem kender jeg heller ikke alle sammen.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Erikdeplace » lør apr 25, 2009 18:09

Hej igen Jan. Jeg har også sat flueben i det rum, du foreslog, men uden effekt. Den puster lystigt derudaf uden hensyn til CPU eller MEM-forbrug. Det er sgu da mærkeligt, at man ikke hos Toshiba's support straks kan få et enkelt svar på noget, der bør være bekendt hos dem, der sælger Tecra M3'eren. En mindre end 2 år gl. bærbar PC af et - ialt fald tidligere - anerkendt mærke, skal da vel ikke lyde som en blæsebælg hele tiden.
v.h.
Erik
Erikdeplace

Tilbage til Hjælp til alt