Foreslåede filnavne

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Foreslåede filnavne

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre maj 15, 2009 15:58

Hej Ludvigs Hjørne.

Når jeg gemmer en fil på min PC, kommer Windows med foreslag til filnavnet. Har jeg fx. gemt en fil med navnet ABCD og efterfølgende vil gemme en anden fil med et navn, der begynder med A, så foreslås ABCD når jeg har indtastet A'et.
Er det ikke muligt at deaktivere denne funktion? Og hvordan gør jeg det?
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Re: Foreslåede filnavne

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 15, 2009 16:09

I hvilke programmer?

Jeg mindes ikke at være stødt på den funktion, men det lyder umiddelbart som funktionen autofuldførelse i Internet Explorer. Måske indstillingen findes i internetindstillingerne?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre maj 15, 2009 16:29

Hej Kim

Det er når Windows gemdialoger anvendes. Så det kan være Notepad, Notepad++ Wordpad eller fx. OpenOffice, (hvis man har sat den til at bruge Windows Gem/åbn-dialoger). Hvorimod programmer som Inkscape og Gimp, der ikke anvender Windos-dialoger, ikke har det problem. Jeg har taget et par skærmskud. :wink:
Vedhæftede filer
ex2.jpg
ex2.jpg (11.48 KiB) Vist 3627 gange
ex1.jpg
ex1.jpg (12.19 KiB) Vist 3628 gange
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 15, 2009 17:06

Funktionen hedder autofuldførelse, på engelsk: autocomplete. Microsoft er ikke særlig villige til at fortælle, hvordan man slår den fra, og andre hjemmesider er heller ikke så hjælpsomme. Det nærmeste, jeg er kommet, er en vejledning til Windows 2000 og Windows ME - jeg ved ikke, om du kan bruge den til noget. Den er her:
http://support.microsoft.com/kb/319958
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre maj 15, 2009 17:26

Hel Kim

Tak for hjælpen. På den side du linkede til, var der et link til en tilsvarende side gældende for Windows XP. Så nu fik jeg fjernet både MRU og foreslåede filnavne.
De løsninger havde jeg ikke selv kunnet finde.
God weekend.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 15, 2009 17:30

Jørgen Rasmussen skrev:På den side du linkede til, var der et link til en tilsvarende side gældende for Windows XP.

Flovt! Jeg ledte ellers efter et link, men kunne ikke finde det - måske fordi jeg fokuserede på højre bjælke på siden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt