Firefox og webmail

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Firefox og webmail

Indlægaf Sigurno » søn jan 31, 2010 12:28

Min webmail (yousee) som jeg bruger Firefox til, gør ikke linkene (webadr.) jeg sender, til en modtager, aktive. Altså så man kan klikke på dem og så åbner websiden, hvorfor?

Mvh.Sigurno
Sigurno

Re: Firefox og webmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 31, 2010 14:25

Jeg kender ikke Yousees webmail, men nogle webmail-tjenester tillader kun afsendelse i ren tekst-format, og så vil linkene ikke være klikbare. Dog vil mange modtagere alligevel kunne klikke på linkene, fordi deres mailprogram kan se, at det er links, og så gør de dem klikbare.

Så det afhænger altså dels af funktionerne hos afsenderen (Yousee) og hos modtageren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Sigurno » søn jan 31, 2010 19:01

Kim Ludvigsen skrev:Jeg kender ikke Yousees webmail, men nogle webmail-tjenester tillader kun afsendelse i ren tekst-format, og så vil linkene ikke være klikbare. Dog vil mange modtagere alligevel kunne klikke på linkene, fordi deres mailprogram kan se, at det er links, og så gør de dem klikbare.

Så det afhænger altså dels af funktionerne hos afsenderen (Yousee) og hos modtageren.

Jeg mente:Det er når jeg bruger Firefox, at de ikke er klikbare. Er der en "indstilling" jeg kan redigere?

Mvh. Sigurno
Sigurno

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 31, 2010 19:22

Det er det samme svar - ellers må du forklare nærmere.

Er de klikbare, når du ikke bruger Firefox?
Vil du have de skal være klikbare hos dig eller hos modtageren?
Hvis hos modtageren - hvad bruger modtageren til at læse mailen?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » man feb 01, 2010 17:34

Er linket ikke klik-bart mens du skriver mailen, så er det fordi linket først bliver klik-bart når mailen er sendt. Det kan du se ved at finde mailen i folderen "Sendt". 'Du kan også teste det ved at sende dig selv en mail.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Tilbage til Hjælp til alt