Stilark / kompoZer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Stilark / kompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 30, 2013 0:45

Jeg tror, du skal se siden i en browser for at kunne se funktionen. Prøv at klikke på knappen Vis i browser, så bliver du måske glædeligt overrasket.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kvis » man dec 30, 2013 11:19

Kvis skrev:Hej Kim
Tak for dit hurtige svar..

Desværre er jeg for dum.. hver gang jeg har haft den åben i kompoZer er der en fejl i filen og den står bare åben, virker ikke, og jeg kan simpelhen ikke se hvad jeg gør fejl, det er som om den ikke vil virke i kompoZer.

mvh René

Hej Kim..

For lige at lukke den, så blev jeg ved med at rode på nettet i aftes og fant en hjemmeside med et par kode stumper som jeg kunne finde ud af... nu virker det som ønsket, hvis der er andre som kunne være interesseret så er adressen her: http://codepen.io/cssjockey/pen/ckAFs
MVH René
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 30, 2013 14:21

Rart at høre, og tak for linket. Det ser meget mere overskueligt ud end de sider, jeg fandt. Virker det også i KompoZer, eller gættede jeg rigtigt med, at det kun virker i en browser?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kvis » fre jan 03, 2014 11:27

Hej Kim
Det virker også i kompozer !!

Jeg har nu fået et andet problem, jeg har lagt en masse referater op i PDF og linker til dem fra min side ( i en accordions) nogle af filerne vises rigtigt, andre vil ikke vises !! jeg kan ikke se foreskellen på koderne med undtagelse af at de som virker er udpegede via kompozer mens de som ikke virker er indskrevet i kode, der er bare ikke foreskel på koden når jeg kigger....
<h2>Referater bestyrelsmøder 2013</h2>
<div class="content">
<a style="color: black; text-decoration: none;" href="referater/B311013.pdf" target="_blank">&nbsp; &nbsp; &nbsp;Bestyrelsmøde 31-10-13</a>
<br>
<br>
<a style="color: black; text-decoration: none;" href="referater/b060813.pdf" target="_blank">&nbsp; &nbsp; &nbsp;Bestyrelsmødet 06-08-13</a>
<br>
<br>
den øverste kode vil den godt vise, mens det nederste ikke kan ??? jeg har også prøvet med at ændre til htm fil uden effekt, den er oplagt på: http://www.kreds75.dk

Hvis jeg kigger i Internet explorer virker ingen af linkene men de fleste virker i crome, hvad gør jeg galt??
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 03, 2014 11:50

Du har lavet fejl i filnavnene. bemærk, at i modsætning til Windows, så er der på de fleste webservere forskel på store og små bogstaver. Prøv at rette linket "b060813.pdf" til "B060813.pdf", så virker det.

Det vil normalt være en god ide at kun bruge små bogstaver i filnavne, så man undgår den slags problemer, og ligeså undgå at bruge mellemrum og æ, ø og å i filnavne, da det også kan drille. Jeg har lavet en side med dette og flere andre råd, der kan hjælpe med at undgå problemer, når man laver hjemmesider:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kvis » fre jan 03, 2014 12:39

Hej Kim

Tusinde tak for dine hurtige svar !!! det er super der er nogen som gider at hjælpe !!

Lige er proble mere, det virker stadig ikke i min IE11, er det min indstilling eller er det min side ?? www.kreds75.dk
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 03, 2014 13:15

Du mangler sikkert et plugin til PDF i din Internet Explorer. Prøv at besøge denne side med Internet Explorer og følg så vejledningen til at installere: http://get.adobe.com/dk/reader/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kvis » fre jan 03, 2014 13:45

Hej Kim
Nej det er ikke et plugin, ingen af mine link virker i min IE, men de virker alle på Chrome, Firefox og Opera så det må være noget andet, men hvis du kan se mine link og pdf filer er det fint nok at min IE ikke virker da jeg kun bruger Chrome og Firefox
www.kreds75.dk

mvh René
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 03, 2014 14:34

Jeg har ikke selv adgang til IE 11, så jeg kan ikke tjekke, men du bør nok lige få nogen til at tjekke, om det kun er hos dig, eller om det er et generelt problem i IE 11. Det kan jo være, andre besøgende benytter den browser.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kvis » man jan 06, 2014 17:16

Hej Kim
Jeg har lige et spørgsmål mere, jeg vil på min index side lægge et billede ind til at lave mine koloner lige lange, som beskrevet i dit hæfte, men det vil ikke virke på min side , men jeg kan godt få det til at virke i de skabeloner som du har lavet, jeg kan ikke se hvad der er foreskellen, det er en af dine skabeloner som er udgangspunktet for min forside www.kreds75.dk og jeg har prøvet at validerer den som beskrevet i hæftet og der er ingen fejl.
Kan du evt. hjælpe ?? mvh René
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 06, 2014 17:42

Du har angivet højde på dine kolonner. Umiddelbart giver de det ønskede resultat, men hvis en bruger har valgt en for stor skrifttype, kan de ikke læse det nederste på siden. Du skal fjerne højdeangivelsen, så højden automatisk tilpasses indholdet.

Når du fjerner højdeangivelsen, kommer så problemet med, at kolonnerne ikke er lige høje. Er det billedet menu.jpg, som skal bruges til at lave lige høje spalter? Billedet ligger ikke på serveren, så du skal lige have det uploadet i mappen images.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kvis » man jan 06, 2014 19:09

Hej Kim
Jeg vidste godt at højden var sat fast, men jeg tænkte du måske kunne se hvad jeg har lavet galt, men nu er den uden fast højde og menu billedet er også lagt op, men det virker stadig ikke.
Kan du se hvad der er galt ??
mvh René
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 06, 2014 20:10

Du mangler en kode, der får div'en med baggrundsbilledet til at fortsætte længere ned end indholdet. Åbn siden i kildekodevisning, og find denne kode, næsten helt nede i bunden:

<div class="bund">

Indsæt dette lige ovenover:
<div style="clear:both"></div>

Så du nu har følgende:
<div style="clear:both"></div>
<div class="bund">

Gem siden. Hvis jeg ikke tager meget fejl, burde det nu virke, omend du har en lidt forkert farve på menu-spalten, fordi dit billede ikke har samme farve, som du har givet spalten. Egentligt burde der bruges en klasse i stedet for "style= ...", men ovenstående er nemmere og hurtigere at rette.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kvis » man jan 06, 2014 20:35

Hej Kim
Tak for dine hurtige svar...

Så dur det !!! tusinde tak..

Kan man fjerne tekst dekoration på alle link via *.css filen ??

mvh René
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 06, 2014 21:48

Dette burde klare sagen:

Åbn CSS-editoren.
Opret en ny stil med navnet a.
Markér stilen.
På den første indstillingsside for stilen - den tomme hvide side, skriv:
text-decoration:none;
Alle streger under link skulle nu forsvinde.
Luk CSS-editoren.

Alternativt kan du rette i CSS-filen manuelt. Sørg for at siden ikke er indlæst i KompoZer, åbn CSS-filen i en tekst-editor som fx Notesblok, og tilføj dette nederst i filen:
a {text-decoration:none;}
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp til alt