Ulæselig diskette

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ulæselig diskette

Indlægaf Slente » tirs mar 20, 2007 17:26

Jeg har en diskette, som mit diskettedrev ikke længere vil læse. Det er en diskette som jeg gemmer alle brugernavne og passwords på, og de er lavet i "Open Office calc". Jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kunne komme med et bud på hvordan jeg evt. kan gendanne den. Det er ikke diskettedrevet der er stået af, da andre disketter godt kan læses.
Torben Slente
Firefox, Thunderbird med lightning
Slente

Geografisk sted: 4920 Søllested

Re: Ulæselig diskette

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 20, 2007 18:23

Slente skrev:Jeg har en diskette, som mit diskettedrev ikke længere vil læse. Det er en diskette som jeg gemmer alle brugernavne og passwords på, og de er lavet i "Open Office calc". Jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kunne komme med et bud på hvordan jeg evt. kan gendanne den. Det er ikke diskettedrevet der er stået af, da andre disketter godt kan læses.

Får du en cyclic redundancy check error? Jeg ved ikke, om redningsprogrammer som fx PC Inspector kan klare den slags. Det er aldrig lykkes mig at redde data fra en diskette med ovennævnte fejl, men det er nu også mange år siden, jeg sidst har prøvet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Slente » tirs mar 20, 2007 18:34

Når jeg dobbeltklikker på A-drevet spørger den, efter måske et minut, om jeg vil formatere. Hvis jeg højreklikker sker det samme, og der kommer ingen højreklikmenu
Torben Slente
Slente

Indlægaf Slente » tirs mar 20, 2007 18:41

Ps
Jeg har prøvet Pc Inspector og to andre redningsprogrammer som jeg ikke lige husker navnet på.uden resultat
Torben Slente
Slente

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 20, 2007 18:53

Slente skrev:Når jeg dobbeltklikker på A-drevet spørger den, efter måske et minut, om jeg vil formatere. Hvis jeg højreklikker sker det samme, og der kommer ingen højreklikmenu

Prøv at åbne en kommandoprompt, så vidt jeg husker:

Start => Alle programmer => Tilbehør => Kommandoprompt

Skriv:
a:
tryk på Enter
skriv:
dir
tryk på Enter

Kommer der en fejlmeddelelse efter en af kommandoerne?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Slente » tirs mar 20, 2007 19:05

Efter "dir" kommer følgende
Disken indeholder ikke et genkendeligt filsystem. Kontroller at alle krævede filsystemdrivere er indlæst, og at disken er beskadiget.
Torben Slente
Slente

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 20, 2007 19:13

Slente skrev:Efter "dir" kommer følgende
Disken indeholder ikke et genkendeligt filsystem. Kontroller at alle krævede filsystemdrivere er indlæst, og at disken er beskadiget.

Jeg er bange for, at der ikke er så meget at gøre. Filtabellen må være slettet/beskadiget, så eneste håb er et redningsprogram, men der har du jo allerede prøvet tre uden held :cry:
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Slente » tirs mar 20, 2007 19:28

Meeget trist, men mange tak for hjælpen
Torben Slente
Slente

Tilbage til Hjælp til alt