OLEPRO32.DLL

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

OLEPRO32.DLL

Indlægaf mads » tors jun 14, 2007 20:31

Hej

Efter at have downloadet opdateringer til Windows XP home edition kommer følgende dialogboks op når jeg starter computeren:
Programmet eller DLL´en c:\windows\WinSxS\x86_Microsoft.vc80ATL_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.762_x_ww_cbb27474\atl80.dll er ikke et gyldigt windows-billede. Kontroller dette med din installationsdiskette.
Og når jeg siger OK til det siger den:
Dette program kan ikke starte fordi OLEPRO32.DLL ikke blev fundet. Problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen.

Er der nogen der ved hvad der er galt og hvordan man kan afhjælpe problemet?

På forhånd tak.

Mads
mads

Re: OLEPRO32.DLL

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 14, 2007 20:46

mads skrev:Efter at have downloadet opdateringer til Windows XP home edition kommer følgende dialogboks op når jeg starter computeren:

Det kunne lyde som om, der er problemer med en af opdateringerne. Prøv at afinstallere de seneste opdateringer:
Start => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => flueben ud for Vis opdateringer (øverst i vinduet) => afinstaller de nye opdateringer.

Du skal muligvis genstarte computeren efter afinstallationen. Meld lige tilbage, om det løser problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mads » tors jun 14, 2007 21:16

Hej Kim

Dér var jeg lige hurtigt nok ude. Af en eller anden grund da jeg anden gang startede computeren var problemet løst af sig selv. Det mærkelige var at også min desktop sidebar var forsvundet og nu er den på mirakuløs vis vendt tilbage.
Jeg husker fra en tidligere opdatering af Windows var der en lignende fejl og da kunne jeg ved hjælp af microsofts egen hjemme side downloade en fil og det afhjalp problemet dengang.
Men det er selvfølgelig lidt utrygt at fejlen forsvinder af sig selv uden at jeg ved hvad der er sket.
Disse DLL filer, hvad er de for nogle filer?

Tak for hjælpen

Mads
mads

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 14, 2007 21:36

mads skrev:Disse DLL filer, hvad er de for nogle filer?

Det er filer, der indeholder programkode. I stedet for at inkludere koden i selve programmet, laver man en særskilt fil med koden.

Det har flere fordele, fx giver det en opdeling af koden, der gør det muligt at opdatere programfilen eller en enkelt dll-fil i stedet for, at man skal opdatere det hele. Det største fordel ligger dog i, at dll-filen kan bruges af flere forskellige programmer. Dermed undgår man at skrive den samme kode igen og igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt