Fordeling af Mails

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Fordeling af Mails

Indlægaf Sander » ons jun 20, 2007 22:34

Thunderbird,

Jeg har indtil nu haft alle indkomne mails i samme mappe, nemlig indbakken.

Nu vil jeg gerne have min indgående post fordelt på to mapper.
Dertil har jeg oprettet en mappe direkte under indbakke. Jeg kan så flytte de mails over som hører til, men jeg kan ikke bestemme hvilke nye indgående mails der skal havne heri.

Jeg opretter derfor en ny mappe under lokale mapper og her kan jeg bestemme hvilke nye mails der skal havne her, ud fra afsenderadressen. Der er bare det problem at jeg ikke kan flytte de gamle mails fra indbakken og herover.

Kan man ikke opnå begge dele?

Hilsen

John
John Sander
Sander

Re: Fordeling af Mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 20, 2007 22:56

Sander skrev:Dertil har jeg oprettet en mappe direkte under indbakke.

Det er ikke så god en ide. Når du får samlet mange mails sammen, kan de gøre Thunderbird langsommere, eller der kan opstå fejl. Det er bedst at placere egne mapper som undermapper til Lokale mapper

Sander skrev:Jeg kan så flytte de mails over som hører til, men jeg kan ikke bestemme hvilke nye indgående mails der skal havne heri.

Det burde du kunne, men som sagt er det bedre med den anden placering.

Sander skrev:Jeg opretter derfor en ny mappe under lokale mapper og her kan jeg bestemme hvilke nye mails der skal havne her, ud fra afsenderadressen. Der er bare det problem at jeg ikke kan flytte de gamle mails fra indbakken og herover.

Klik på menupunktet Funktioner => Meddelelsesfiltre => hvis du har flere konti, så vælg den ønskede i rullemenuen øverst, så du kan se dine filtre i oversigten => markér et filter => Vælg Indbakke i rullemenuen ud for Kør de valgte filtre på => klik på knappen Kør nu.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt