Proceslinie

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Proceslinie

Indlægaf 320i » søn sep 23, 2007 18:56

Har et mindre problem på min bærbar, når jeg starter et program op (internet explore, outlook etc etc) kan jeg ikke se det på proceslinien og når jeg minimere mine programmer lægger de sig ikke nede på proceslinien men det ser ud som om at de forsvinder ned under ved START knappen. håber I kan hjælpe på forhånd tak
320i

Re: Proceslinie

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 24, 2007 19:45

Kan du slet ikke se nogen programmer på proceslinjen, eller er det bare nogle af dem, der ikke vises? Har du mulighed for at sende mig et eller flere skærmbilleder, så jeg kan se, hvad der sker, på proceslinjen?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs nov 13, 2007 22:17

320i skrev:Har et mindre problem på min bærbar, når jeg starter et program op (internet explore, outlook etc etc) kan jeg ikke se det på proceslinien og når jeg minimere mine programmer lægger de sig ikke nede på proceslinien men det ser ud som om at de forsvinder ned under ved START knappen. håber I kan hjælpe på forhånd tak

Har fået samme problem, nogen der har en løsning ?
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 13, 2007 23:43

Anonymous skrev:Har fået samme problem, nogen der har en løsning ?

Samme svar.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør nov 17, 2007 1:09

Kim Ludvigsen skrev:
Anonymous skrev:Har fået samme problem, nogen der har en løsning ?

Samme svar.

Hej Kim, glad for at du forsøger at hjælpe, men der er ingen programmer at se i process-linien, hverken wordpad, ie, kontrolpanelet el. lign.
Programmerne kan kun "findes" ved alt+tab el. lign. tastekomb.

Hvis du stadig har brug for skærmbilleder, så skriv hvilke, for hvis jeg tager et skærmdump pt. vil du blot se en tom process-linie, jeg går ikke ud fra at det er det du har brug for ?
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 17, 2007 2:26

Anonymous skrev:Hej Kim, glad for at du forsøger at hjælpe, men der er ingen programmer at se i process-linien, hverken wordpad, ie, kontrolpanelet el. lign.

Ok, jeg skulle bare være helt sikker på, at jeg forstod problemet. Det med at det ser ud til at de forsvinder ned under start-knappen, som er nævnt i første indlæg, gjorde mig usikker.

Jeg har ikke selv prøvet, så det er på eget ansvar, men dette skulle hjælpe:

Gå ind på http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm og find linje 240: "Programs Aren't Minimized in the Taskbar". Det er et lille script, som retter i registreringsdatabasen. Download det og dobbeltklik herefter på det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør nov 17, 2007 22:05

Kim Ludvigsen skrev:
Anonymous skrev:Hej Kim, glad for at du forsøger at hjælpe, men der er ingen programmer at se i process-linien, hverken wordpad, ie, kontrolpanelet el. lign.

Ok, jeg skulle bare være helt sikker på, at jeg forstod problemet. Det med at det ser ud til at de forsvinder ned under start-knappen, som er nævnt i første indlæg, gjorde mig usikker.

Jeg har ikke selv prøvet, så det er på eget ansvar, men dette skulle hjælpe:

Gå ind på http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm og find linje 240: "Programs Aren't Minimized in the Taskbar". Det er et lille script, som retter i registreringsdatabasen. Download det og dobbeltklik herefter på det.

Hej Kim, tak fordi du tog dig tid til at hjælpe mig (os) det var lige det der skulle til, nu er process-linien tilbage, med åbne programmer vist.

Tak for hjæplpen.

Fam. Sikora
Gæst

Indlægaf Stefan » tors jun 25, 2009 21:20

Hej

jeg har et lidt anderledes problem end beskrevet før.

Når jeg åbner programmer fx spil, starter introen. Jeg kan derefter i ca. 1 sekund se og høre at programmet er startet MEN herefter bliver programmet lagt nede i proceslinien og kan ikke "startes". Ved venstreklik på ikonet i proceslinien eller brug af Alt + Tab sker det samme...

Nogle ideer hvad der kan være og hvordan det kan få det løst?

På forhånd tak
Stefan S.
Stefan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 25, 2009 21:33

Stefan skrev:MEN herefter bliver programmet lagt nede i proceslinien og kan ikke "startes".

Det vil sige, at der intet sker, når du klikker på knappen i proceslinjen eller bruger Alt+Tab?

Gælder det alle programmer, eller blot nogle? Og i så fald, hvilke?

Kan du se programmet i Windows Jobliste (fanen Programmer)? Og sker der heller ikke noget, hvis du markerer programmet og klikker på knappen Skift til?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Stefan » tors jun 25, 2009 22:40

Kim Ludvigsen skrev:
Stefan skrev:MEN herefter bliver programmet lagt nede i proceslinien og kan ikke "startes".

Det vil sige, at der intet sker, når du klikker på knappen i proceslinjen eller bruger Alt+Tab?

Gælder det alle programmer, eller blot nogle? Og i så fald, hvilke?

Kan du se programmet i Windows Jobliste (fanen Programmer)? Og sker der heller ikke noget, hvis du markerer programmet og klikker på knappen Skift til?

Præcis. jeg får lige et glimt at programmet som kommer op på skærmen (som det skal). Man kan høre intromusik mm. og så er det ellers lagt ned på proceslinien igen. :O( Det samme gælder hvis jeg valger programmet via joblisten/skift til. Programmerne bliver vist både i joblisten og i proceslinien...
Stefan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 26, 2009 0:25

Jeg har aldrig tidligere hørt om en sådan opførsel. Jeg har ikke nogen løsning, men vil da alligevel gerne vide, om det gælder alle programmer, eller kun nogle bestemte.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Stefan » fre jun 26, 2009 9:01

Kim Ludvigsen skrev:Jeg har aldrig tidligere hørt om en sådan opførsel. Jeg har ikke nogen løsning, men vil da alligevel gerne vide, om det gælder alle programmer, eller kun nogle bestemte.

Det gælder kun nogle få programmer - primært spil som WoW eller Warhammeronline mm. Alle andre programmer er der ingen problemer med
Stefan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 26, 2009 10:51

Hm, måske de prøver at ændre på skærmens tilstand (opløsning m.m.), men at det kikser. Det er et langskud, men prøv at tjekke, om der findes en opdatering af driveren til skærmkortet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Stefan » søn jun 28, 2009 12:33

Hehe. Jeg fik opdateret skærmkort driveren. Det virker nu. Super. Mange tak for hjælpen. ;o)
Stefan

Tilbage til Hjælp til alt