Printer - udskriver i omvendt rækkefølge

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Printer - udskriver i omvendt rækkefølge

Indlægaf Berndt » man okt 15, 2007 0:42

Jeg er - næsten - ny her, men har allerede fået flere gode råd i forummet. De vigtigste henvisninger og vejledninger har jeg printet ud for nemmere at kunne følge anvisningerne.
Men så stødte jeg lige på et gammelt problem, som jeg ikke har kunnet finde ud af at løse:
Jeg har Windows 2000 Prof. - Min gamle printer, Apollo 1200 - "Powered by HP" - begyndte for ca 1½ år siden efter en eller anden opdatering - jeg husker ikke hvad det præcis var - at skrive siderne ud i baglæns rækkefølge, så den første side kom sidst.
For godt 1 år siden fik jeg en ny PC, hvorfor mit Wind. 2000 selvfølgelig blev genindlæst på den, sammen med de fleste programmer fra den gamle PC. Men det løste ikke mit printerproblem. Stadigvæk startede printeren med at udskrive den sidste side først.
Så gik Apollo 1200 grassat; jeg købte derpå en HP D2360 printer, som er perfekt til mine behov. Men denne printer skriver også siderne ud i omvendt rækkefølge. Jeg har i printerindstillingerne prøvet at ændre udskrivningen fra sidste til første side. Intet hjælper. Hvad kan årsagen være, og hvad man eventuelt gøre :?:
På forhånd tak for svar.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Printer - udskriver i omvendt rækkefølge

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 15, 2007 9:39

Berndt skrev:Hvad kan årsagen være, og hvad man eventuelt gøre :?:

Jeg ved ikke, hvad du kan gøre, for mit eneste forslag er det, som du allerede har prøvet: at ændre i printerindstillingerne. Men årsagen er nok, at det er fordi, de udskrevne sider dermed kommer til at ligge i rækkefølge med første side øverst efter endt udskrivning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » man okt 15, 2007 12:52

Hej Kim.
Jeg undrede mig bare over, at der i Udskrivning under Avanceret er et felt, hvor man kan vælge fra første til sidste side og omvendt.
Men måske er det en standard-tekst, som gælder for de mere avancerede HP-printere. Hvorfor det så pludselig for 1½ år siden blev sådan, må guderne vide.
Og du har nok ret i det med den logiske rækkefølge; det er jo slet ingen ulempe, når bare man husker det.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Hjælp til alt