At skjule en enkelt side

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

At skjule en enkelt side

Indlægaf Jan » fre okt 17, 2008 1:20

Den side hvor jeg skriver om mit sygdomsforløb, er blevet brugt på en måde som jeg absolut ikke accepterer. Derfor vil jeg gerne have den gemt lidt af vejen.

Jeg ved præcis hvem jeg vil gemme den for, og de er absolut ikke særlig kvikke til at finde rundt på nettet. Så den behøver ikke at være gemt ret godt. Dog skal den være usynlig for søgemaskiner. Er der en fiks måde til det, som ikke er for besværlig for de andre besøgende?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: At skjule en enkelt side

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 17, 2008 1:38

Ved du, om vedkommende har fast ip-adresse? I så fald kan du nemt blokere for vedkommende, hvis du har adgang til at bruge en .htaccess-fil. Det kan du læse mere om her:
http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess5.shtml

Hvis du ikke har mulighed for at bruge .htaccess, så kan du evt. gøre det ved hjælp af php.

Med hensyn til søgetjenester, så kan du forhindre indeksering ved at bruge en robots.txt-fil og ved hjælp af meta-tags i sidens kode. Læs mere her:
http://www.robotstxt.org

Men vær opmærksom på, at der kan gå noget tid, før ændringen slår igennem hos søgetjenesterne. Og at nogle af de mere obskure søgetjenester ikke respekterer robots.txt og meta-tags.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre okt 17, 2008 6:25

Mange tak Kim

Hvis jeg anvender meta-tags i siden kode. Kan den søgefunktion som jeg har på siderne så heller ikke finde den gemte side?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 17, 2008 8:48

Eftersom du bruger Googles søgetjeneste, så vil den heller ikke kunne finde den pågældende side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 17, 2008 8:49

Tilføjelse: Men du bruger ikke Googles søgetjeneste på bloggen, så der vil siden godt kunne findes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre okt 17, 2008 8:55

Det var trist, men tak alligevel.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 17, 2008 9:31

Hvilken af delene er det, der er trist? Hvis det er, at det stadig er muligt at bruge søgefunktionen på bloggen, så kan du tjekke i bloggens indstillinger. Jeg vil tro, det er muligt at undtage sider fra søgefunktionen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre okt 17, 2008 9:48

Nårh ja. Det er jo ikke nemt at vide hvad der er trist. Men det var det med bloggens søgefunktion som jeg mente. Nu har du givet mig håb igen. Jeg prøver at kigge lidt på det. Mange tak.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Tilbage til Hjælp til alt