HJælp til hjemmeside / flash

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

HJælp til hjemmeside / flash

Indlægaf lars plovmann » man mar 16, 2009 8:55

Hej.....

Jeg har brug for lidt hjælp til noget hjemmeside væk..

Skal ha lavet ny hjemmeside og kunne forestille mig noget med når man kommer ind på siden var der en eller anden dør.... en tekst hvor der står, velkommen på vores hjemmeside, værsgo og komme ind. altså i den stil... og gør man så det, så går døren op, og VUPTI..så er man inde på hjemme siden ..... KAN det lade sig gøre at lave ??

Så tænkte jeg på....... når nu man lukker en hjemmeside ned, altså på det røde kryds ( ja eller bare forlader siden. ) at der så er en forsinkelse på nedlukningen, så der kommer et billede af os der står og vinker og igen med en tekst der siger... farvel og tak for denne gang...... kik ind snart igen, eller noget i den stil....og så fader siden ned, eller bliver sort fra begge sider, som 2 gardiner der bliver trukket for..

Ham der hjælper mig med at lave siden normalt siger det er noget flash der skal til for at lave sådan noget.... det kender han bare ikke så meget til, men mener man måske kan finde noget skabelon halløj at lave ud fra, kan man det ???? hvor ??

Så er der nogen der har tjek på sådan noget, ja så kunne jeg godt bruge lidt fif eller hjælp.

Vil lige sige at jeg ikke selv er den heeeeelt store ørn til hjemmesider, men sådan til " husbehov" går det...
Med musikalsk hilsen
Lars Plovmann
lars plovmann

Geografisk sted: 7800 Skive

Re: HJælp til hjemmeside / flash

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 16, 2009 9:07

Du kan godt lave indgangssiden med Flash. Udgangssiden vil kun virke, hvis den besøgende klikker sig ud via et link fra siden. Hvis browseren lukkes, eller hvis der indtastes en ny adresse i adressefeltet eller klikkes på et bogmærke, vil udgangssiden ikke virke.

Jeg har ingen ide om, hvordan man laver det i Flash.

Men spørgsmålet er, om det overhovedet er en god ide. Det afhænger i høj grad af, hvem du forventer, der skal bruge siden. Hvis det udelukkende er venner og bekendte, så kan det måske være meget sjovt, men de fleste andre gider ikke den slags, så de kommer ikke tilbage til siden - hvis de overhovedet gider vente på at komme ind den første gang.

Tilbage midt i 90'erne var det meget populært at lave den slags indgangssider, men der gik ikke så lang tid, før hjemmesideejerne fandt ud af, at brugerne ikke gad dem. I dag ser du kun yderst sjældent den slags.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt