Firefox versus Explore

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Firefox versus Explore

Indlægaf poulsen » ons mar 25, 2009 9:36

Hej
Jeg har installaret Firefox som jeg er vældig glad for - køre bare som det skal. Meeen jeg har fået et program som bruger en browser til at køre i og det er usantroligt langsomt, jeg testede sp i explore7 og der køre det udemærket. Min problem er sp bare at her på min arbejds PC starter Firefox altid op når der skal bruges en Browser, kan jeg slå det fra så jeg selv kan få lov til at vælge.
MVH Poulsen
poulsen

Geografisk sted: Herfølge

Re: Firefox versus Explore

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 25, 2009 9:46

Starter du programmet ved at gå ind på en hjemmeside, eller er det omvendt programmet, der starter browseren?

Der er løsninger til begge dele, men vær lige opmærksom på dette:

Når det er en arbejds-pc, bør man normalt ikke ændre på den opsætning, it-afdelingen har lavet (hvis altså, der er et it-afdeling). Har man problemer med opsætningen, så man fx ikke kan køre et program, man skal bruge, bør man i stedet tale med it-afdelingen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf poulsen » ons mar 25, 2009 10:03

Hej Kim - hurtigt svar :D . Det er programmet der starter browseren op. Her på arbejdet er der ingen IT afd. Hjemme har jeg også installeret både Firefox og Explore og der starter programmet explore op, men her på arbejdet er det altså Firefox der startes. Hvis jeg nu åbner Explore og skriver en adresse ind i feltet åbner Firefox og viser den ønskede website.
MVH Poulsen
poulsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 25, 2009 10:30

poulsen skrev:Det er programmet der starter browseren op. Her på arbejdet er der ingen IT afd.

Ok, så kan der vel ikke ske så meget ved at pille. Det lyder som om, det kan være en løsning blot at angive Internet Explorer som standard-browser, så den startes af programmet. Vil du starte Firefox, skal det så bare gøres manuelt ved at klikke på en genvej til Firefox.

Klik på startknappen i Windows => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => Angiv programadgang- og standarder => Her kan du fastsætte Internet Explorer som standardprogram.

poulsen skrev:Hvis jeg nu åbner Explore og skriver en adresse ind i feltet åbner Firefox og viser den ønskede website.

Jeg er ikke helt med her. Mener du Internet Explorer eller Explorer (Stifinder)? Uanset hvilket af dem, må du have installeret et eller andet specielt, der åbner Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf poulsen » ons mar 25, 2009 10:54

Det er internet explore at hvis jeg skriver en web adresse i adresse linien, f.eks http.//kimludvigsen.dk så bliver det åbnet i firefox.
MVH Poulsen
poulsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 25, 2009 11:05

Ok, så må du have installeret et tilføjelsesprogram i Internet Explorer, der åbner Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf poulsen » ons mar 25, 2009 11:37

Jeg har tjekket med explore tilføjelser og firefox - jeg syntes ikke at der er nogen der skulle henvise / overtage mit kald
MVH Poulsen
poulsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 25, 2009 11:41

Jeg tør desværre ikke sige, hvad der kan gøre det. Jeg kender en tilføjelse til Firefox, der kan åbne bestemte sider i Internet Explorer, men jeg har ikke tjek på noget, der gør det den anden vej.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf poulsen » ons mar 25, 2009 11:48

OK tak for hjælpen - jeg prøver at rode lidt mere med det, finder jeg svaret skriver jeg det her. :)
MVH Poulsen
poulsen

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons mar 25, 2009 15:04

Hej Poulsen og Kim

Jeg kunne huske, at jeg havde læst om det problem før. Så lidt søgning på internettet gav bl.a. dette resultat:
http://kb.mozillazine.org/Addresses_entered_in_IE_open_in_Firefox
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Hans Duggen » ons jun 03, 2009 13:53

Jeg var så for Firefox, men skulle bruge IE midlertidig af hensyn til nogle digitale signaturer, men nu kan jeg ikke komme tilbage til Firefox. Når jeg trykker på ikonet på skrivebordet, så kommer der en side op, der vil have mig til at downloade igen hhv. en side med en google-søgefunktion. Hvor er startikonet til min Firefox?
Hans Duggen

Indlægaf Hans Duggen » ons jun 03, 2009 13:55

Jeg var så GLAD for min Firefox ...(rettelse)
Hans Duggen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 03, 2009 14:23

Hvordan skiftede du til Internet Explorer?

Kan du forklare nærmere, hvad der sker med hensyn til den side som vil have dig til at downloade?

I hvilket program vises siden og siden med Google? Er du sikker på, at de ikke vises i Firefox?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Hans Duggen » ons jun 03, 2009 15:03

Tak og undskyld ulejligheden - jeg fandt ud af at Firefox var gået tilbage til sin "Default"-indstilling for startsiden. Så jeg har skiftet til min egen hjemmeside som startside igen, også virker det bare som det skal. Det er lige med at kende indstillingsmulighederne og "sproget" hos Firefox efter 10 år med explorer. Jeg havde i øvrigt mange problemer med IE8 (og IE7) bl.a. med at der kom mange trojanere ind. Jeg kører ellers med AVG pro, men den fanger dem ikke! Det gør Spy No More!
Med Firefox slipper der næsten ingen trojanere ind mere. Så det er yderligere en fordel med Firefox. IE8 var blevet meget tung at danse med og det var fantastisk at se forskellen til Firefox.
mvh. Hans
Hans Duggen

Tilbage til Hjælp til alt