Kære forum 'Hjælp til alt'
Jeg skal til at lave en hjemmeside for en afdeling i en stor boligforening i Århus. Det er mit eget og et privat initiativ. jeg er derfor på jagt efter et webprogram eller CMS, som er dansksproget og let at håndtere.
Jeg har ingen erfaring med Kompozer, men er interesseret i at undersøge om programmet eventuelt er en mulighed. Jeg kan indikere mit eget webniveau ved at oplyse at jeg er webmaster på danmark-letland.dk, hvor jeg overordnet set er 100% ophavsmand til hvert et komma. Jeg kan også lidt html-kode og har selv lavet den CSS, som er på danmark-letland.dk.
Danmark-letland.dk er lavet i Microsoft FrontPage 2003, og hvis jeg er opdateret bliver der ikke længere udviklet på Microsofts FrontPage med nye versioner, så jeg er inde på at lægge FrontPage på hylden til fordel for noget, som er mere brugervenligt. Kunne Kompozer være en mulighed? Har nogle i forummet erfaringer med Kompozer? Er Kompozer hurtigt at komme igang med? Har det snærende begrænsninger?
Jeg magter næppe at lave en hjemmeside på et højt professionelt niveau, men det er min ambition at lave et site med et fornuftigt niveau, som ikke ligner "Min første hjemmeside". Magter Kompozer eksempelvis en blog (hvis det hedder sådan)? Jeg tænker på den funktion, hvor "læserne" kan kommentere en artikel. Jeg ser for mig at eksempelvis afdelingsformanden har lagt sin årlige beretning på hjemmesiden og at jeg (webmaster) sætter den til debat og læserne (de besøgende på sitet) gives mulighed for kommentere på formandsberetningen. Jeg kender muligheden fra eksempelvis Ekstra Bladets hjemmeside, hvor (registrede?) læsere kan kommentere på udvalgte artikler. Er dette en mulighed med Kompozer? Har nogle i forummet gode erfaringer desangående?
Kan nogle i forummet give mig 5 til 10 links til hjemmesider lavet i Kompozer, så jeg kan fornemme et niveau? På forhånd tak.
Har nogle af forummets medlemmer eventuelt også et forslag til et brugervenligt dansksproget CMS? CMS er en lige så vigtig del af mit spørgsmål.
På forhånd tak for jeres svar, som jeg glæder mig til at læse.
Websnedker_in_spe