Defender slår fra

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Defender slår fra

Indlægaf Tanja » tors jan 07, 2010 17:28

Hej!

Jeg er begyndt at døje med windows defender.
I går stod der pludselig på min computer at der var kommet en trojan ind i computer. Da opdagede jeg at defender var slået fra. Jeg fik den fjernet ved at gøre avg 9 og den er nu ude af systemet. Men jeg døjer stadig med at ved start af computer skal jeg først ind og slå defender til. Hvad kan der være galt.

Venlig hilsen

Tanja
Tanja

Re: Defender slår fra

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 08, 2010 16:23

Har du prøvet at skanne med flere anti-programmer? Det kan være, du ikke har fået fjernet alt efter trojaneren.

Reelt set kan du aldrig være sikker på, at du har fået fjernet alt, når først du har haft slemme programmer kørende på computeren. Den eneste måde at være helt sikker på er at formatere harddisken og geninstallere alle programmer samt at gendanne data fra en backup. De fleste er dog villige til at tage chancen med en oprydning, fordi det andet kan være for uoverskueligt eller besværlig - eller fordi man ikke har fået lavet en backup. Og i dit tilfælde kan det være noget ubetydeligt, der driller.

Hvis andre anti-programmer heller ikke finder noget, så prøv at geninstallere Defender, det kan være en konfigurationsfil, der er blevet beskadiget af trojaneren. I så fald kan en geninstallation måske rette fejlen.

Og hvis du ikke laver jævnlige backup i øjeblikket, så er det på tide at begynde. Ud over risikoen med slemme programmer, så kan du risikere, at harddisken en dag går itu, og så er alle billeder, musik m.m. bare væk.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Defender slår fra

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 08, 2010 19:27

Du er ikke den eneste med problemet med Defender. I første omgang regnede jeg med, at det var den nævnte trojaner, der havde generet, men efter at en anden har skrevet om samme problem, undersøgte jeg sagen nærmere. Tjek svaret her:
viewtopic.php?f=2&t=6824984&p=9004#p9004
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt