Startbilledet i Windows XP

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Startbilledet i Windows XP

Indlægaf kjust » fre jan 15, 2010 4:22

Jeg har et grænseløst irriterende problem. Hver gang jeg forlader min PC slukker jeg på for skærmen (vil ikke have unødigt el-forbrug)
Når jeg næste dag tænder for PC'en starter maskinen op uden billede. Jeg venter til der ikke mere er trafik på linien ! slukker for PC'en og starter den igen.
Nu kommer startbilledet som det skal. Sommetider er det i modsatte farver (næsten som et negativ) men det rettes automatisk.

MIn installation var oprindelig en HP Windows XP. Jeg vil ikke have HP software, så jeg bad ham om at fjerne det. Data geniet som jeg købte maskinen af, slettede hele installationen og installerede Windows XP igen. plus alt den anden nødvendige software.

Jeg har et par gange klaget, men data geniet kan ikke se andet end at alt opfører sig som det skal.
OG det er det mærkelige for når jeg kommer hjem så opfører den sig med fejlen "SORT skærm 1. gang"

PS. selv om jeg ikke slukker for skærmen så kommer skærmen op som SORT alligevel. Jeg HAR prøvet med andre skærme men uden ændring. DEt er som om fejlen er noget steds i softwarn.

Maskinen er HP Pavillon 7865
! GHz
128 mb SDRAM
40 GB Ultra DMA-Harddisk

512 mb intern hukommelse

Hilsen Kaspar Just
kjust

Re: Startbilledet i Windows XP

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 16, 2010 12:13

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår problemet, men inden jeg kommer til en mulig løsning, så vil jeg foreslå at i stedet for, at du slukker skærmen, at du så slukker hele computeren. I hvert fald, når du skal være væk fra den i længere tid - som fx om natten. Det vil give dig en meget større besparelse på strømmen.

Jeg vil gætte, at dit problem skyldes en pause-funktion i Windows, der træder i kraft efter et stykke tid. Og at din computer så har problemer med at starte op igen fra pausefunktionen.

Prøv følgende:
Højreklik et tomt sted på skrivebordet => Egenskaber => fanen Pauseskærm => knappen Strømstyring => vælg Adrig ud for Systemstandby og ud for Systemdvale og ligeledes ud for Sluk for skærm og Sluk for harddiske => OK.

Men som sagt, sluk computeren i stedet for at slukke skærmen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kjust » ons jan 20, 2010 3:17

Kim Ludvigsen skrev:Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår problemet, men inden jeg kommer til en mulig løsning, så vil jeg foreslå at i stedet for, at du slukker skærmen, at du så slukker hele computeren. I hvert fald, når du skal være væk fra den i længere tid - som fx om natten. Det vil give dig en meget større besparelse på strømmen.

Jeg vil gætte, at dit problem skyldes en pause-funktion i Windows, der træder i kraft efter et stykke tid. Og at din computer så har problemer med at starte op igen fra pausefunktionen.

Prøv følgende:
Højreklik et tomt sted på skrivebordet => Egenskaber => fanen Pauseskærm => knappen Strømstyring => vælg Adrig ud for Systemstandby og ud for Systemdvale og ligeledes ud for Sluk for skærm og Sluk for harddiske => OK.

Men som sagt, sluk computeren i stedet for at slukke skærmen.

[quote="Kaspar Just"]Tak for dit råd om mit el-forbrug. Nu slukker jeg begge enheder.

Jeg fulgte dit råd om indstillinger, men da jeg kiggede i opsætningen for strømstyring, var alle 4 allerede sat til "Aldrig".
Jeg har sendt en e-mail med min pc's opsætning til afsender-adressen i den mail jeg modtog.
Jeg håber det er ok ? og at du kan hjælpe mig.

Nu bruger jeg // Alt-F4 // ¨ // Alt a // når jeg skal boote om
og når pc'en er oppe igen, vises farverne som et negativ.
kjust

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 20, 2010 6:08

De forkerte farver skyldes sandsynligvis problemer med driveren til skærmkortet. Du kan prøve, om du kan finde en nyere driver.

Den sorte skærm kan sådan set også skyldes driveren, men jeg har på fornemmelsen, at det er et andet problem. Får du stadig den sorte skærm, efter du er begyndt at slukke helt for computeren?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 20, 2010 8:04

Jeg glemte lige: Det er ikke så godt med mails, brug i stedet forummet. Fordelene ved forummet er, at der er flere til at hjælpe, og at andre med samme problem kan have glæde af svaret. Det er muligt at uploade filer i forummet.

Mails bør kun bruges, hvis det drejer sig om noget, der ikke bør offentliggøres, fx adgangskoder og den slags.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kjust » ons jan 20, 2010 15:36

Kim Ludvigsen skrev:De forkerte farver skyldes sandsynligvis problemer med driveren til skærmkortet. Du kan prøve, om du kan finde en nyere driver.

Den sorte skærm kan sådan set også skyldes driveren, men jeg har på fornemmelsen, at det er et andet problem. Får du stadig den sorte skærm, efter du er begyndt at slukke helt for computeren?

-------------------------------------------------------------
For et halvt år siden kørte min PC meget langsomt.
Jeg prøvede et PC Performance Analyzer program som analyserede registrerings-databasen (se vedhæftede attachment). Det viste sig bagefter at programmet havde foretaget nogle ændringer og jeg skule betale 39 USD for at få rettet det sidste.
Jeg havde store problemer med at starte pc’en bagefter. Hele tiden slukkede pc’en efter 5 – 6 sekunder. Da jeg tilfældigt kom til at flytte musen startede Windows XP endelig langt om længe.
Jeg kontaktede Support gruppen. De sagde at jeg skulle installere prorammet, og køre det igen. Men jeg havde fået nok !!! så det ville jeg ikke.

Nu er jeg bange for at eneste udvej er, at tømme harddisken for programmer og installere Windows XP igen.
Vedhæftede filer
pc performance optimizer - JPEG.JPG
kjust

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 20, 2010 17:52

Jeg tør ikke sige, hvad det pågældende program har gjort, så jeg ved ikke, om der er andet at gøre end en geninstallation. Men hvis du har backup, er det måske den nemmeste løsning - især hvis problemerne startede efter du kørte optimizeren.

Det kan for øvrigt normalt ikke betale sig at bruge den slags programmer. Man kan måske få ryddet nogle få KB fra registreringsdatabasen, eller hvis man er "heldig" et par MB. Men eftersom moderne computere gerne har ram i GB-klassen, er det absolut uden betydning. Vi snakker om tusindedele eller milliontedele, man måske kan spare. Hertil kommer, at der findes en del mere eller mindre svindelprogrammer, der vil have penge, før de rydder op. Jeg kan se, at det pågældende program ligger på download.com, så decideret svindel er det nok ikke, men det er stadig unødvendigt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kjust » tors jan 21, 2010 1:23

Kim Ludvigsen skrev:Jeg tør ikke sige, hvad det pågældende program har gjort, så jeg ved ikke, om der er andet at gøre end en geninstallation. Men hvis du har backup, er det måske den nemmeste løsning - især hvis problemerne startede efter du kørte optimizeren.

Det kan for øvrigt normalt ikke betale sig at bruge den slags programmer. Man kan måske få ryddet nogle få KB fra registreringsdatabasen, eller hvis man er "heldig" et par MB. Men eftersom moderne computere gerne har ram i GB-klassen, er det absolut uden betydning. Vi snakker om tusindedele eller milliontedele, man måske kan spare. Hertil kommer, at der findes en del mere eller mindre svindelprogrammer, der vil have penge, før de rydder op. Jeg kan se, at det pågældende program ligger på download.com, så decideret svindel er det nok ikke, men det er stadig unødvendigt.

Det er SVINDEL eller også tangerer det svindel, det som My Security Center byder deres kunder.
Jeg vil fortælle min oplevelse med dem. Mit abonnement på Spyware Doctor (virus scanner) var udløbet så jeg kiggede mig om efter en andet program der var billigere.
Jeg fandt programmet Internet Security Suite from MySecurityCenter til prisen af 79 DKK plus moms. jeg ville have programmet, så jeg intallerede og betalte, men da bankudskriften kom så jeg at firmaet havde taget 399 DKK.
Året efter så jeg at de igen havde taget 399 DKK. Deres forklaring var at jeg havde ret til at slutte abonnememtet efter 6 mdr og senest 9 mdr efter efter købet. Jeg havde ikke på noget tidspunkt akcepteret genbestilling ! det tgav de mig ret i og sagde at de altid laver automaitisk genbestilling.
Jeg har foræret program og produkt-nøgle til en bekendt, og advaret ham mod firmaet's forretningsmoral.
eftersom jeg stadig står som ejer af programmet, fik jeg en mail med Special Offer.

Mine erfaringer indtil nu er så dårlige at jeg stærkt fraråder nogen at købe software hos dem.
kjust

Indlægaf Regmos » tors jan 21, 2010 15:53

@ kjust

Du er ikke en eneste, prøv at læse her:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/75576/P0/ direktøren for MySecurityCenter blander sig på side 2

http://www.spywarefri.dk/artikel/mysecuritycenter-181010/
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Tilbage til Hjælp til alt