Hej
Jeg bruger DVD Decrypter til at brænde DVD’er med. Er det program jeg bedst kan lide. Havde det også installeret på min gamle pc og her var der ingen problemer. En Dual Layer dvd tog ca. 16 min om at brænde og en alm. 7 til 13 min afhængig af om det er en 8xspeed eller en 16x speed. Drevet var en NEC ND-3550A Dual Layer DVD±RW Writer. Min gamle pc var en AMD 2400+ med 512 mb ram med Windows XP.
Nu har jeg købt en ny pc. En AMD Phenom II X4 955 Black 3.2GHz 125W Box AM3 med 4 gb ram. Dvd brænderen er en Samsung SH-S223B/BEBE bulk black SATA. I enhedshåndtering kaldes den TSSTCorp CDDVDW SH-S223B. Kører stadig Windows XP.
Jeg skal nu brænde en dvd og sætter f.eks en alm 4.7 gb skive i og starter kopieringen. Write speed er sat til MAX. Brænder kun med 1.4 x speed og det tager en times tid. Har checket DMA som er slået til. Undrer mig lidt over den manglede speed. Device driver drøner op og ned fremfor at stå fast på 100%.
Kan nogen forklare mig, hvor fejlen ligger?. Skal jeg evt. opdatere Firmware for brænderen?. Den nuværende hedder SB00.
Håber at en af Jer kan hjælpe.
Mvh.