Fra thunderbird på PC til TB på MAC? howto

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Fra thunderbird på PC til TB på MAC? howto

Indlægaf Duke59 » tors feb 11, 2010 14:45

Hej

Jeg står ved en skillevej jeg vil gerne gå fra PC til MAC, men hvad gør jeg med min mails som i dag ligger i min TB på en PC jeg vil have dem med over på min MAG, kan jeg det og hvordan.

Jeg er total nybegynder i MAG verdenen, so be gentle ;-)

MVH Duke59
Duke59

Re: Fra thunderbird på PC til TB på MAC? howto

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 11, 2010 16:08

Du kan sagtens få dine mails med over på en Mac. Hvis det er mellem Windows-computere kan man kopiere hele profilen og dermed få alle indstillinger og mails med. Helt så nemt er det ikke fra Windows til Mac, fordi Mac ikke bruger samme drev- og mappesystem som Windows. Hvis man er nørdet, kan man nemt rette profilen til, men til ikke nørder vil det nemmeste være at installere Thunderbird på Mac'en, opsætte diverse konti, og derefter kopiere mailene over.

Fremgangsmåden er altså:
Find mailene på Windows-computeren og kopier dem over på en USB [1]
Installer Thunderbird på Mac'en og opsæt diverse konti - sørg for ikke at få hentet mails, de vil blive overskrevet!
Kopier mailene fra USB'en og over på Mac'en [2]

[1] Find dine brugerdata som beskrevet her:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thun ... Brugerdata
Klik dig ned til mappen Mail og kopier så mappen Mail over på USB'en. Husk, at Thunderbird skal være lukket, når du kopierer.

[2] Find dine brugerdata på Mac'en, også beskrevet på linket i [1]. Klik dig ned til mappen Mail og slet den. Kopier mappen Mail fra USB'en over på dens plads. Husk, Thunderbird skal være lukket, mens du kopierer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Duke59 » fre feb 12, 2010 8:30

Hej Kim