KompoZer overførsel

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

KompoZer overførsel

Indlægaf Erik Svinding Olsen » man mar 15, 2010 18:46

Når jeg har rettet i en fil og klikker på 'Overfør' kommer der et vindue frem, hvor der står en hel masse, begyndende med 550 og sluttende med 'access denied'. Hvad gør jeg forkert?

Den fil, jeg har rettet, hedder: "musici page-platter.htm", men den rettede gemmes som "musici%20page-platter.html"
Erik Svinding Olsen

Re: KompoZer overførsel

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 15, 2010 19:23

Erik Svinding Olsen skrev:Når jeg har rettet i en fil og klikker på 'Overfør' kommer der et vindue frem, hvor der står en hel masse, begyndende med 550 og sluttende med 'access denied'. Hvad gør jeg forkert?

Fejlkoden betyder, at du ikke har rettigheder til det, som du prøver. Så enten har du ikke rettigheder til at uploade i den pågældende mappe på webserveren, eller den eksisterende fil er skrivebeskyttet, eller det kan være filnavnet, der er ulovligt.

Erik Svinding Olsen skrev:Den fil, jeg har rettet, hedder: "musici page-platter.htm", men den rettede gemmes som "musici%20page-platter.html"

"%20" er koden for mellemrum. Og det kan meget vel være her problemet opstår. Serveren kan betragte "%" som et ulovligt tegn i filnavne. Det er under alle omstændigheder en meget dårlig ide at bruge mellemrum i filnavne på nettet, og det samme gælder for de specielle danske bogstaver æ, ø og å. Ret filnavnet og andre filnavne, du måtte have med den slags.

Hvis du vil adskille ord i et filnavn, så brug "-".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Olsen » tirs mar 16, 2010 23:09

Jamen, mange af de andre filnavne har mellemrum, og der har ikke været problemer før.
Og det hjælper ikke at skrive det gamle filnavn med mellemrummet.
Olsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 17, 2010 5:30

Det er heldigvis meget nemt at tjekke, om det er mellemrummet, der driller, eller om fejlen skyldes noget andet: Fjern mellemrummet (og koden %20), hvis du stadig får fejlen, er det noget andet, der er årsagen. Hvis det virker, så er det mellemrummet, der driller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Erik Svinding Olsen » ons mar 17, 2010 12:08

Intet ser ud til at hjælpe. Jeg har rettet i programmet for et par måneder siden uden problemer. Hvordan ser jeg, om jeg har rettigheder til at åbne programmet?
Erik Svinding Olsen

Indlægaf Erik Svinding Olsen » ons mar 17, 2010 12:10

og hvordan fjerner jeg en eventuel skrivebekyttelse? (Jeg er ikke nogen ørn til det her, kan du se)
Erik Svinding Olsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 17, 2010 12:18

Erik Svinding Olsen skrev:Intet ser ud til at hjælpe. Jeg har rettet i programmet for et par måneder siden uden problemer. Hvordan ser jeg, om jeg har rettigheder til at åbne programmet?

Det vil sige, at du får samme fejlmeddelelse som sidst?

Giv mig lige den præcise fejlmeddelelse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Erik Svinding Olsen » tors mar 18, 2010 8:13

Fejlmeddelelsen er:
550 music page-platter.html: Access is denied

- men nu ser jeg lige, at der ikke står musici
Erik Svinding Olsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors mar 18, 2010 10:28

Ok, prøv med musici - omend det nok ikke gør nogen forskel.

Har du prøvet at overføre på anden måde end med KompoZer, fx med denne metode:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... .php#mappe
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Erik Svinding Olsen » lør mar 20, 2010 17:23

Du er dog et fantastisk menneske. Sikke en hjælpsomhed. :D
Det sidste forslag var ret smart,men det fører vist kun ind på hjemmesiden. Jeg ser ingen mulighed for at bearbejde indholdet.
Oven i købet mangler jeg nu "musici page-platter.htm", både i mappen og på hjemmesiden! Heldigvis har jeg en kopi i en tekstmappe. Aner blot ikke, hvordan jeg får den lagt ind igen. :cry:
Erik Svinding Olsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 20, 2010 17:37

Mappe-metoden er ikke beregnet til at bearbejde siden. Det skal du gøre i KompoZer. Mappe-metoden er udelukkende beregnet til at overføre det færdige resultat.

Jeg tør ikke sige, hvorfor du nu ikke har siden i hjemmesidens mappe, den kan ikke forsvinde af sig selv. Har du tjekket, om den er der, når du forsøger at hente siden i din browser (Internet Explorer, Firefox eller hvad du nu bruger)?

Med hensyn til at få lagt din kopi ind i mappen, så kan du flytte den over i mappen med musen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » søn mar 21, 2010 11:30

Det blir mystiskere og mystiskere. Når jeg forsøger at åbne siden i Internet Explorer, får jeg følgende svada:

The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

•Make sure that the Web site address displayed in the address bar of your browser is spelled and formatted correctly.
•If you reached this page by clicking a link, contact the Web site administrator to alert them that the link is incorrectly formatted.
•Click the Back button to try another link.
HTTP Error 404 - File or directory not found.
Internet Information Services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

•Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 404.

•Open IIS Help, which is accessible in IIS Manager (inetmgr), and search for topics titled Web Site Setup, Common Administrative Tasks, and About Custom Error Messages.[/i]

Jeg har to mapper(!). I den ene ligger den redigerede version, i den anden er filen forsvundet.!

Det mappeprogram, du foreslog viser en uredigeret version!

Det mest irriterende er dog, at jeg lavede en rettelse så sent som i december uden problemer.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 21, 2010 11:49

Mappe-metoden får ikke filen til at forsvinde. I værste fald kan du være kommet til at slette filen manuelt, men det sker ikke af sig selv.

Spørgsmålet er, om den hidtil har været der, eller om den har været væk i længere tid. Vi kunne måske have tjekket, da du startede tråden, hvis du havde givet os adressen til siden, men det er selvfølgelig for sent nu, hvis filen er væk.

Tjek evt. med dit webhotels supportsider, om andre har oplevet problemer. De kan have haft problemer med serveren, eller der kan have været hackere på spil, omend det nok ikke er særlig sandsynligt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 21, 2010 11:51

Gæst skrev:Jeg har to mapper(!). I den ene ligger den redigerede version, i den anden er filen forsvundet.!

Det mappeprogram, du foreslog viser en uredigeret version!

Dette er for øvrigt selvmodsigende.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Erik Svinding Olsen » søn mar 21, 2010 12:26

Jeg sender dig nu adressen alligevel:
http://www.holiday.eriksol.dk/

I øvrigt synes jeg, gæsten har helt ret. Jeg forstår ikke hvorfor jeg har to mapper med Billie-Holiday-filer.
Erik Svinding Olsen

Næste

Tilbage til Hjælp til alt