Blank startside

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Blank startside

Indlægaf lyck » man feb 14, 2011 15:11

Når jeg starter computeren, får jeg et helt blåt vindue (skrivebord) kun med cursoren, altså uden nogen tekst eller billede. - Trykker jeg så på Ctrl + Alt + Delete, får jeg vinduet: "Lås denne computer - Skift bruger - Log out - Skift adgangskode - Start jobliste". - Vælger jeg så "Skift bruger" får jeg det normale opstartsbillede og kan så logge på normalt.
Spørgsmål: Hvordan får jeg det normale opstartsvindue med et samme?
Er det mon fordi, jeg har rodet med "Tjenester" og de- eller aktiveret et eller andet, eller kan det klares via Kontrolpanel eller på anden vis?
Vil være meget taknemmelig for hjælp.
lyck

Re: Blank startside

Indlægaf Kim Ludvigsen » man feb 14, 2011 16:06

Hvilken udgave af Windows bruger du?

Bruger du nomalt automatisk login, eller plejer du at få vist en login-skærm?

Prøv at gå ind i Kontrolpanelet og tjek de oprettede brugere. Her kan du sikkert se, om der er oprettet ekstra brugere, og om du har valgt at logge ind automatisk.

Hvis du har rodet med opstartstjenester, så kan det sagtens være forklaringen. I så fald kan du prøve, om du kan huske, hvad du har slået fra.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Blank startside

Indlægaf lyck » tirs feb 15, 2011 17:09

Kim Ludvigsen skrev:Hvilken udgave af Windows bruger du?

Bruger du nomalt automatisk login, eller plejer du at få vist en login-skærm?

Prøv at gå ind i Kontrolpanelet og tjek de oprettede brugere. Her kan du sikkert se, om der er oprettet ekstra brugere, og om du har valgt at logge ind automatisk.

Hvis du har rodet med opstartstjenester, så kan det sagtens være forklaringen. I så fald kan du prøve, om du kan huske, hvad du har slået fra.

Tak for svaret - jeg kiggede lidt på brugere m.v. og har nu "fundet ud af det".
lyck

Tilbage til Hjælp til alt