Kvalitetsforringelse af vedhæftede filer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kvalitetsforringelse af vedhæftede filer

Indlægaf Kjeld » søn apr 24, 2011 18:14

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg har hørt, at kvaliteten af fx en billedfil forringes, hvis man sender den som en vedhæftet fil. Har det noget på sig ?
Og så har jeg også et andet spørgsmål, som måske slet ikke hører hjemme her på "Hjørnet", men hvis der nu alligevel er en eller anden derude, som ku´ hjælpe, så ...
Det drejer sig om mit lydpogram "Audacity". Kan man få en fodpedal til dette program, så man kan stoppe og starte en afspilning af en lydoptagelse med foden, i stedet for at skulle bruge sin mus ? Jeg tænker på en funktion som bl.a. bruges i professionelle "sekretær-maskiner" - altså så man har begge hænder fri til at skrive med.

Venlig hilsen
Kjeld
Kjeld

Re: Kvalitetsforringelse af vedhæftede filer

Indlægaf Klattrup » søn apr 24, 2011 18:22

Kjeld skrev:Det drejer sig om mit lydpogram "Audacity". Kan man få en fodpedal til dette program, så man kan stoppe og starte en afspilning af en lydoptagelse med foden, i stedet for at skulle bruge sin mus ? Jeg tænker på en funktion som bl.a. bruges i professionelle "sekretær-maskiner" - altså så man har begge hænder fri til at skrive med.

er det noget i stil med http://www.dustinhome.dk/pd_5010579642.aspx du søger
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 24, 2011 20:02

Kjeld skrev:Jeg har hørt, at kvaliteten af fx en billedfil forringes, hvis man sender den som en vedhæftet fil. Har det noget på sig ?

Nej, fordelen ved digitale kopier er netop, at de ikke forringes, uanset hvor mange gange de kopieres. Og der er netop tale om en digital kopiering i dette tilfælde.

Måske vedkommende har fået blandet tingene sammen. Der opstår typisk et tab i forbindelse med udpakning og sammenpakning, hvilket ofte er nødvendigt ved redigering af komprimerede filer. Der er ikke tale om udpakning og sammenpakning ved en kopiering, her vil kopien være fuldstændig ens med originalen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man apr 25, 2011 17:10

Hej Klattrup & Kim

Mange tak for jeres svar. Med hensyn til fodpedalerne, så ser det ud som om, det er noget af det rigtige; jeg vil ringe til firmaet for at høre nærmere.
Fortsat go´ påske.

Venlig hilsen
Kjeld
Gæst

Indlægaf Karl Erik » tors apr 28, 2011 16:07

Kjeld skrev:Jeg har hørt, at kvaliteten af fx en billedfil forringes, hvis man sender den som en vedhæftet fil. Har det noget på sig ?

Hvis du i Windows højreklikker på en billledfil og vælger Send til > Postmodtager, får du valget om du vil sende filen i den oprindelige kvalitet eller om den skal komprimeres. Men det er altså noget du selv vælger og ikke noget der sker bare fordi du vedhæfter filen i en mail.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Tilbage til Hjælp til alt