Grafikkort og RAM

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Grafikkort og RAM

Indlægaf Drooler » lør okt 01, 2011 14:28

Er på jagt efter ny stationær PC...
Har hidtil gået efter gode RAM (minimum 6) - men er usikker på om ikke grafikkortets kvalitet er mere vigtigt til mit brug: Anvender primært PC'en til videofilm og redigering af samme.
Blandt andet findes der den vanlige Radeon grafik af diverse udgaver...og f.eks. NVIDIA med diverse betegnelser bl.a. GeForce GTX ...osv..

Er de heftige grafikkort mest til spil (som jeg overhovedet ikke bruger) - eller er det også her man kan finde det optimale til video/videoredigering mm.??

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64; rv:6.0.2) Gecko/20100101 Firefox/6.0.2
Drooler

Re: Grafikkort og RAM

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 01, 2011 17:24

Jeg har ikke meget forstand på grafikkort, men jeg tror, at selv gamle grafikkort kan følge med til videoredigering. RAM er derimod meget vigtig til videoredigering, ligesom processoren er vigtig, når filmen skal gemmes. Men med en ny computer bør processoren nu ikke være en flaskehals.

Hvis du skal arbejde med store filer, bør du sørge for at benytte et 64-bit styresystem. Hvilket du nu alligevel skal, hvis du skal kunne udnytte mere end 4 GB RAM.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » søn okt 02, 2011 16:32

Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 03, 2011 4:44

Fin side, du har fundet der! Jeg kan godt lide, at de har lavet forskellige løsninger alt efter, hvor mange penge man vil bruge, og om man selv vil bygge computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt