Hjemmesiden Skoven Strand ligger på serveren http://www.skovenstrand.dk. Serveren indeholder også MySQL, hvortil jeg har oploadet en database ved hjælp af skovenstrand.dk/phpMyAdmin.
Jeg ønsker at give brugerne af hjemmesiden adgang til at downloade 2 views fra databasen, men testphp (se nedenfor) giver denne fejlmeddelelse: "Denne fejl (HTTP 500 intern serverfejl) betyder, at et serverproblem på det websted, som du besøger, forhindrede visning af websiden", uanset kombinationen af parametre i kaldet mysql_connect(), se nedenfor.
Efter flere ture på nettet tror jeg, at bind-addres=127.0.0.1 i etc/mysql/my.cnf skal udkommerteres. Jeg kan imidlertid ikke finde filen på serverens web, og heller ikke på min egen wamp server.
Hvad skal jeg gøre, og hvad skal jeg bede serverejeren gøre?
Venlig hilsen
Peter Mose-Christensen
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>testphp<?php
</head>
<body>
<?php
$link = mysql_connect('phpMyAdmin.skovenstrand.dk','brugernavn','password');
if (!$link) {
die('Could not connect to MySQL: ' . mysql_error());
}
echo 'Connection OK'; mysql_close($link);
?>
Hvis mysql51 foran skovenstrand.dk: mysql51.skovenstrand.dk
Denne fejl (HTTP 500 intern serverfejl) betyder, at et serverproblem på det websted, som du besøger, forhindrede visning af websiden.
Hvis mysql51 efter skovenstrand.dk: skovenstrand.dk/mysql51 :
Denne fejl (HTTP 500 intern serverfejl) betyder, at et serverproblem på det websted, som du besøger, forhindrede visning af websiden.
Hvis ... skovenstrand.dk/ mysql .... så:
Hvis ... mysql.skovenstrand,dk .... så:
..... skovenstrand.dk/phpMyAdmin ...... så:
Hvis ..... phpMyAdmin.skovenstrand.dk ..... så:
Serverdata:
MySQL
Server: Localhost via UNIX socket
Serverversion: 5.1.49
Protokolversion: 10
Bruger: mb@localhost
MySQL Tegnsæt: UTF-8 Unicode (utf8)
Web server
Apache/2.2.17 (Unix) PHP/5.3.6
MySQL klientversion: 5.1.49
PHP extension: mysql
phpMyAdmin
Versionsinformation: 3.2.0.1
Dokumentation
Wiki
Officiel phpMyAdmin hjemmeside
[ChangeLog] [Subversion] [Lists]
Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Trident/5.0)