screenshot af HDD

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

screenshot af HDD

Indlægaf meretejo » lør jun 09, 2012 14:51

Hej til Ludvigs hjørne!

Hvordan er det nu, man tager et screenshot af harddisken, når man har windows 7
Skal man først hente et program på nettet?
Jeg kan huske, at man kunne gøre det i XP men har aldrig forsøgt det i Win 7.

Mvh
joan merete

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20100101 Firefox/12.0
meretejo
meretejo

Re: screenshot af HDD

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 09, 2012 15:16

Mener du et image også kaldet klon eller ghost? Altså til backup af al indholdet på harddisken?

I så fald er det ikke noget der følger med i Windows XP, men noget man selv skal installere. Jeg ved ikke, om muligheden er blevet indbygget i Windows 7, men ellers kan du her bruge de samme programmer som i Windows XP. Jeg har skrevet lidt om den slags på denne side, hvor du også finder links til nogle programmer:
http://pc-sikkerhed.dk/backup.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør jun 09, 2012 20:32

Kim Ludvigsen skrev:Mener du et image også kaldet klon eller ghost? Altså til backup af al indholdet på harddisken?

I så fald er det ikke noget der følger med i Windows XP, men noget man selv skal installere. Jeg ved ikke, om muligheden er blevet indbygget i Windows 7, men ellers kan du her bruge de samme programmer som i Windows XP. Jeg har skrevet lidt om den slags på denne side, hvor du også finder links til nogle programmer:
http://pc-sikkerhed.dk/backup.php

-----------------------------------------------------------

Hej Kim Ludvigsen!

Tak for dit svar og sikkerhedsprogrammerne til Pc sikkerhed, som jeg har "gemt" i min "Favoritter" til senere gennemlæsning.
Men det er nu ikke det, jeg mener.
Jeg husker, at jeg engang blev bedt af en bekendt om at tage et tage et screenshot af min HDD og sende til ham, så ville han hjælpe mig med at ændre eller rette fejl i registreringsdatabasen ved at åbne "SØG" , skrive "REGEDIT".
Man finder først den indholdet af HDD'en og klikker på "Prtc". og trykker på Ctrl + V, og så kan man gemme det "billede" man får. Men jeg kan bare ikke huske, hvordan man finder indholdet af Harddisken.

Mvh
joan merete
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 09, 2012 20:52

Det er så ikke et skærmbillede af din harddisk men af et eller andet i Windows. Spørgsmålet er så, hvad det er, du vil have taget et billede af. Du kan tage et billede af harddiskens opdeling eller dens mapper, men jeg kan ikke se, hvad du vil bruge det til - og jeg kan heller ikke forestille mig et problem, du kan have fået rettet via registreringsdatabasen med sådan et billede.

Hvilket problem er det, du vil have løst? Hvis vi ved det, kan vi måske bedre fortælle dig, hvad du skal tage et billede af. Ellers vil det måske være en god ide at spørge vedkommende, der skal bruge billedet.

For øvrigt, registreringsdatabasen åbnes via Kør => regedit (ikke Søg). Men lad være med at pille ved den, uden at du har fået anvisninger, ellers risikerer du at ødelægge din Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør jun 09, 2012 21:22

Kim Ludvigsen skrev:Det er så ikke et skærmbillede af din harddisk men af et eller andet i Windows. Spørgsmålet er så, hvad det er, du vil have taget et billede af. Du kan tage et billede af harddiskens opdeling eller dens mapper, men jeg kan ikke se, hvad du vil bruge det til - og jeg kan heller ikke forestille mig et problem, du kan have fået rettet via registreringsdatabasen med sådan et billede.

Hvilket problem er det, du vil have løst? Hvis vi ved det, kan vi måske bedre fortælle dig, hvad du skal tage et billede af. Ellers vil det måske være en god ide at spørge vedkommende, der skal bruge billedet.

For øvrigt, registreringsdatabasen åbnes via Kør => regedit (ikke Søg). Men lad være med at pille ved den, uden at du har fået anvisninger, ellers risikerer du at ødelægge din Windows.

----------------------------------------

Hej igen og tak også for dette svar.
Ja, jeg mente da også KØR til at skrive REGEDIT i, undskyld.
Jeg kan forsikre, at at jeg aldrig ville ville røre ved det mindste tegn i registreringsdatabasen!
Hvorfor jeg blev bedt om at sende et billede af HD'en, kan jeg ikke huske helt nøjagtigt, og jeg kan ikke kontakte min bekendte pt. da han desværre er ret syg.
Mange tak for dit tilbud om hjælp, men jeg har ingen problemer lige nu. Men jeg er kommet i tanke om, at det ikke var mig selv, der skulle rette i billedet af HD'en, det var noget min bekendte kunne rette, og det var ikke i registreringsdatabasen men i selve det billede, jeg sendte.
Undskyld alt dette her, kan jeg godt se, lyder meget forvirrende, jeg vil komme tilbage og forklare det bedre senere.

Mvh
joan merete
Gæst

Indlægaf Hans » søn jun 10, 2012 1:24

@ Joan Merete

Hvis det er en detaljeret oversigt/kopi af din registreringsbase din syge ven vil have ?
Så kan det være denne artikel : http://www.bufferzone.dk/Vidensbank/IT% ... tabase.htm er værd at se på; men da er det nok mere end et skjærm-dump, der er tale om - artikellen nævner op modt 10.000 sider - som dog kan lagres på en CD eller andet minde. Og din hjælper bør nok være, over gennemsnittet begavet på IT og data.

Håber dette kan være det spor du leder efter.
Give mig tilgivelse for mit urene dansk. Jeg forsøger at veksle mellem svensk, dansk og svensk alt efter hvilke fora jeg frekventere.
Så der går let kuk i kassen.
Hans

Indlægaf meretejo » søn jun 10, 2012 11:33

Hans skrev:@ Joan Merete

Hvis det er en detaljeret oversigt/kopi af din registreringsbase din syge ven vil have ?
Så kan det være denne artikel : http://www.bufferzone.dk/Vidensbank/IT% ... tabase.htm er værd at se på; men da er det nok mere end et skjærm-dump, der er tale om - artikellen nævner op modt 10.000 sider - som dog kan lagres på en CD eller andet minde. Og din hjælper bør nok være, over gennemsnittet begavet på IT og data.

Håber dette kan være det spor du leder efter.

--------------------------------------------------------------------
Hej Hans!

Tak for den oplysning du har været så venlig at lægge på tråden her. Jeg har gemt adresse-linket, du lagde, der er sandelig meget stof at blive klogere af.
Men nu må jeg så tilstå, at jeg har været helt på den forkert hukommelses-sti. :oops: For det hele drejer sig i virkeligheden om begrebet "Hijack This". Jeg bad - som jeg tidligere skrev, en bekendt om hjælp, og han bad mig så hente et program til at "åbne" for nogle oplysninger på Pc''en, som jeg så skulle tage et screenshot af og sende til ham, og dér kunne han så rette et eller andet og sende det tilbage til mig - - - -Det er alt hvad jeg husker om at bruge "Hijack This".
Nu lover jeg ikke at ulejlige "Ludvigs Hjørne" mere :!:
Jeg vil lige for god ordens skyld fortælle, at jeg er 85 og har brugt computer i 12 år, jeg er nu på min 4. bærbare. Jeg begyndte med Windows 95 i 1999.
Jeg sendte mit spørgsmål til Jer, fordi jeg gerne ville se, om jeg kunne huske, hvad nogle filer, jeg havde gemt, betød, og om jeg kunne slettet dem.
Mange tak for alle oplysninger. :)

Mvh
joan merete
meretejo
meretejo

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 10, 2012 12:23

Mon ikke det så har været en rapport fra Hijack This, du har skullet tage et billede af. Rapporten indeholder oplysninger om forskellige programmer, og oplysningerne kan hjælpe med at få fjernet spyware og andet skidt fra computeren.

Det har ganske givet intet at sige i forhold til de filer, du nu er i tvivl om, hvorvidt du kan slette.

4 computere på 12 år - hvad gør du dog ved dem :lol:
Nå, jeg skal ikke snakke for højt, jeg er vist også på min fjerde inden for de sidste 12 år.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » søn jun 10, 2012 15:48

Kim Ludvigsen skrev:Mon ikke det så har været en rapport fra Hijack This, du har skullet tage et billede af. Rapporten indeholder oplysninger om forskellige programmer, og oplysningerne kan hjælpe med at få fjernet spyware og andet skidt fra computeren.

Det har ganske givet intet at sige i forhold til de filer, du nu er i tvivl om, hvorvidt du kan slette.

4 computere på 12 år - hvad gør du dog ved dem :lol:
Nå, jeg skal ikke snakke for højt, jeg er vist også på min fjerde inden for de sidste 12 år.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Kim Ludvigsen!

Igen tak for svar.
Ja, nu har jeg jo ikke haft den 4. bærbare så længe endnu, og den første var en gammel en, jeg arvede fra min nevø, :wink: der havde haft den i rigtig lang tid og den var rigtig løs i alle led, stikket til el faldt hele tiden ud sååååe . . . . Men jeg jeg lærte rigtig meget på den gamle Pc. :idea:
Den jeg havde før denne, som var med XP, arvede min mand, så jeg har da udnyttet sagerne meget godt.
De filer, jeg vil slette, indeholder de gemte screenshots af de nok som omtalte "Rapporter" jeg fik med Hijack This, og dem er der jo ingen grund til at have liggende - vel?

Tak for alle svar!
Mvh
joan merete[color=#4000BF]

[/color]
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 10, 2012 17:06

Du kan roligt slette de gamle Hijack-billeder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man jun 11, 2012 0:32

Kim Ludvigsen skrev:Du kan roligt slette de gamle Hijack-billeder.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Tak, det gør jeg så!

Med venlig hilsen
joan merete
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt