microsoft windows component publisher

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

microsoft windows component publisher

Indlægaf Bent Juul Jørgensen » fre aug 03, 2012 13:25

Hej!

jeg har en god ven, som ikke kan forstå, hvorfor hun skal installere "microsoft windows component publisher" for opdatere manuelt eller se sin opdateringsoversigt.
Kan jeg få oplysning om det i dette forum, og er det ufarligt at installere den i XP.

Mvh
Bent

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:14.0) Gecko/20100101 Firefox/14.0.1
Bent Juul Jørgensen

Re: microsoft windows component publisher

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 03, 2012 15:03

Det er en meget gammel komponent, som bruges af Windows Update til at finde ud af, hvad der skal opdateres. Det er ufarligt at installere den, hvis hun installerer den via Microsofts hjemmeside/Windows Update.

Ved du, om hun har installeret service packs til sin XP - jeg vil tro, at Microsoft Windows Component Publisher følger med i en service pack, og at hun derfor ikke har fået installeret den nyeste service pack. Det bør hun fluks gøre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bent Juul Jørgensen » fre aug 03, 2012 15:28

Kim Ludvigsen skrev:Det er en meget gammel komponent, som bruges af Windows Update til at finde ud af, hvad der skal opdateres. Det er ufarligt at installere den, hvis hun installerer den via Microsofts hjemmeside/Windows Update.

Ved du, om hun har installeret service packs til sin XP - jeg vil tro, at Microsoft Windows Component Publisher følger med i en service pack, og at hun derfor ikke har fået installeret den nyeste service pack. Det bør hun fluks gøre.

Hej Kim!

Tak for dit meget oplysende svar (som altid)
Hvad er den seneste service pack? Hvis det er nr. 3, er den allerede installeret.
Mvh Bent
Bent Juul Jørgensen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 03, 2012 16:13

3'eren er den nyeste til XP, så det er fint. Komponenten følger så åbenbart ikke med i service pakkerne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bent Juul Jørgensen » søn aug 05, 2012 22:28

Kim Ludvigsen skrev:3'eren er den nyeste til XP, så det er fint. Komponenten følger så åbenbart ikke med i service pakkerne.

Tak og undskyld jeg først svarer nu.

Jeg lader dit svar gå videre til min ven.

Mvh
Bent JJ
Bent Juul Jørgensen

Tilbage til Hjælp til alt