Driver til extern harddisk kompatibel med win 2000

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Driver til extern harddisk kompatibel med win 2000

Indlægaf dotter » fre feb 08, 2013 15:10

Kære Ludvigs Hjørne

Da I før har hjulpet mig, vil jeg høre om der sidder nogle derude, som også kan hjælpe mig med mit problem denne gang.
En sælger i ComputerCity har solgt mig en extern harddisk fra Western Digital ("My Book Essential") med en kapacitet på 2 TB, og han garanterede, at den sagtens kunne sættes til min pc, der kører med styresystemet Windows 2000. Jeg skulle blot stikke kablet i USB-porten på min pc, sætte strøm på - og så var jeg kørende.
MEN det viser sig nu, at det ikke fungerer. Jeg kan ikke lave nogen som helst backup fra Win 2000-pcén til WD-disken!
Inden jeg tager til butikken og forlanger min penge retur (1000,- kr.) vil jeg dog høre om, der findes en metode, som jeg, der absolut ikke ved meget om edb, kan bruge, så jeg alligevel kan få denne externe harddisk til at køre sammen med Win 2000.
Håber jeg har beskrevet mit problem forståeligt.
På forhånd tak for hjælp.

Venlig hilsen
Dorte

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.0; rv:12.0) Gecko/20100101 Firefox/12.0
dotter

Re: Driver til extern harddisk kompatibel med win 2000

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 08, 2013 15:45

Hvad sker der, når du tilslutter harddisken?

Kan du se den inde i Denne computer (eller hvad det nu hedder i Windows 2000)?

Hvis du ikke kan se den i Denne computer, så prøv at tjekke i diskhåndteringen, om den kan ses der. Det kan være, at disken blot skal formateres, før du kan bruge den.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med, hvordan du finder diskhåndteringen, og det kan for øvrigt også risikere at hedde noget helt andet i Windows 2000.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt