Mozbackup

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mozbackup

Indlægaf Kurt Jensen » man apr 15, 2013 7:30

Hej.

Jeg forsøger at gendanne min Thunderbird på en ny maskine, der kører Windows 8. Jeg har et problem, der hvor Mozbackup beder om en profil. Såvidt jeg har forstået, skal jeg vælge ny profil, give den et navn og så sige Genopfrisk. Der sker bare ikke noget. Nogle gode ideer?

Vh.
Kurt Jensen

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; InfoPath.3; .NET4.0C; .NET4.0E; MS-RTC LM 8)
Kurt Jensen

Re: Mozbackup

Indlægaf Kim Ludvigsen » man apr 15, 2013 8:09

Vil det sige, at den nye profil ikke vises i ruden med oversigten over profiler, du kan vælge, når du har klikket på Genopfrisk?

Har du specialtegn i profilnavnet (fx æ, ø eller å)? I så fald, prøv med et profilnavn uden specieltegn, fx bare: profil
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man apr 15, 2013 9:42

Det er rigtigt. Det eneste valg jeg får, er default, men det er vel ikke den, jeg skal vælge?

Vh.
Kurt Jensen
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man apr 15, 2013 10:47

Jo, du kan godt vælge "default", når det er en ny computer, du skal gendanne profilen på.

Hvis det var en ældre computer, hvor du i forvejen havde mails liggende, er det en problem at vælge "default", fordi de gamle mails så overskrives, men det problem har du jo ikke på en ny computer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man apr 15, 2013 11:07

Det lyder godt, så vil jeg prøve det. Bare en ting til: Skal jeg gøre dette før eller efter jeg installerer Thunderbird? Bare så jeg er sikker :)

Vh.
Kurt Jensen
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man apr 15, 2013 12:47

Du kan gøre det både før og efter, men det er nemmest, hvis du gør det før. Ellers kommer Thunderbird og beder dig om at oprette en profil. Gør du det før, bruger Thunderbird bare profilen uden videre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs apr 16, 2013 7:18

Efter et par forsøg fik jeg det til at virke.

Tak for hjælpen.

Vh.
Kurt Jensen
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt