Problemer med overførsel

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problemer med overførsel

Indlægaf Birte Mentz » lør aug 03, 2013 15:46

Vi har i flere år haft en velfungerende hjemmeside www.mentz.dk lige pludseligt kan vi ikke overføre opdaterede eller nye sider.
Når vi forsøge at overføre, ser det ud som om alt er ok, men overførslen virker alligevel ikke.
Har du nogen ide om, hvor vi skal lede efter fejlen.

Med venlig hilsen

Birte og Poul Mentz

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/6.0)
Birte Mentz

Re: Problemer med overførsel

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 03, 2013 17:51

Sker det altid, eller kun når I har foretaget bestemte ændringer? Jeg tænker på, om det fx virker, hvis I kun ændrer i tekst eller billeder, eller om I også har foretaget ændringer i stilarket.

Der er et kendt problem med overførsler, som du kan læse mere om på nedenstående side, hvor jeg også foreslår et par løsninger:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... #godtskidt

Men Inden I prøver med andre løsninger, så prøv lige at tjekke hjemmesiden fra en anden computer eller at gennemtvinge en genopfriskning ved hjælp af tastaturgenvejen Ctrl+F5 i browseren. Nogle gange kan browseren hente den gamle udgave fra sin hukommelse og så vise den i stedet for den opdaterede udgave.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Birte Mentz » lør aug 03, 2013 18:20

Problemet er der altid.
Vi har prøvet det du foreslog med ctrl-f5. det gør ingen forskel
Hvad angår ftp-protokol, tror jeg også vi bruger den rigtige, det har virket indtil nu.
(sidste overførsel var medio juni)
Problemet er på begge vore computere

venlig hilsen

Poul Mentz
Birte Mentz

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 03, 2013 19:33

Jeg tør ikke sige, hvad der går galt - især det når det tidligere har virket fint.

Men det må alligevel virke lidt, for I har vist fået overført en ny udgave af rejsesiden. Så vidt jeg husker, så virkede linket til Almiera fint, sidst jeg besøgte siden. Det gør det ikke længere, se nedenfor.

Problemet med linket til Almiera-siden findes også på alle links på Almiera-siden (http://www.mentz.dk/Almiera13.html), I har fået indsat en lokal adresse på jeres computer, som virker fint hjemme hos jer, men som ikke virker for alle andre. I stedet for at indsætte filnavnet, har I fået indsat hele stien.
I skulle fx have indsat: Almiera13.html
I stedet er der indsat: file:///c:/Users/Poul/Desktop/HJEMMESIDE/skabeloner/1-1-1-1/Almiera13.html

Årsagen er sikkert, at der ikke har været flueben ud for Relativ URL, da I lavede linkene.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt