Routerproblem

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Routerproblem

Indlægaf Munchped » man sep 02, 2013 17:52

Hej,
Jeg hjælper en ven med at sætte et trådløst netværk op (dynamisk ip). Han har en 8-9 år gammel bærbar PC med Vista, samt en iPhone og en iPad. De to sidstnævnte går uden problemer på netværket, men der er problemer med den bærbare. Den kan se netværket, men kan ikke logge ind på det. Det kunstige er at den ikke har problemer med at logge ind på andre private netværk, som fx mit.
Hvad kan det skyldes?
På forhånd tak.
Munchped

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10B329 Safari/8536.25
Munchped

Re: Routerproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 02, 2013 19:11

Du får ingen fejlmeddelelse, når du forsøger at logge ind? Hvis du får en fejlmeddelelse, så giv os den ordrette meddelelse.

Benytter du adgangskode og kryptering på netværket, og i så fald, hvilken kryptering benytter du? (WPA2, WPA, WPA2-PSK eller noget helt fjerde?)
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Munchped » ons sep 04, 2013 13:27

Hej Kim L.
Jeg får ingen fejlmeddelelse, bare en besked om at Windows ikke kan logge på.
Krypteringen er WPA-PSK, og der står også noget med 802.11n.
Jeg har prøvet at logge mig på med min egen bærbare PC. Det går udmærket.
Hvad kan der være galt?
Mvh
Munchped
Munchped

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 04, 2013 17:46

Beskeden om, at Windows ikke kan logge på er jo sådan set en fejlmeddelelse. Hvad står der helt præcist?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Munchped » man sep 09, 2013 15:14

Hej Kim,
Via startmenuen går jeg til "opret forbindelse til et netværk". Der kommer en liste op med de tilgængelige tråsløse netværk. Jeg forsøger på at logge mig på det pågældende netværk, og får et svar: "Windows kan ikke oprette forbindelse til (navnet på det pågældende netværk)". Der er endvidere mulighed for at klikke på to punkter: "Diagnosticer problemet" eller "Opret forbindelse til et andet netværk". Ligegyldig hvilken mulighed jeg vælger, ender det med at jeg kommer tilbage til listen over de tilgængelige trådløse netværk.
Jeg har prøvet på at klikke på et af de andre netværk på listen. Så kommer der en boks hvor jeg skal indtaste adgangskoden, som jeg selvfølgelig ikke kender. Men så langt kommer jeg ikke engang når jeg forsøger at logge på det net som jeg selv har oprettet for min bekendt,
Mvh
Munchped
Munchped

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 09, 2013 18:13

Har den bærbare tidligere været koblet på et netværk med samme navn? I så fald kan den gamle konfiguration ligge og drille. Prøv at tjekke denne tråd hos eksperten.dk:
http://www.eksperten.dk/spm/883107

En anden tråd på eksperten.dk har også nogle forslag, som det måske kan være værd at prøve, hvis ovenstående ikke løser problemet. Spørgeren i denne tråd melder desværre ikke tilbage, om han fik løst problemet:
http://www.eksperten.dk/spm/873603

Jeg har ikke særlig meget styr på netværk og slet ikke på Vista, så jeg er nødt til at nøjes med, hvad jeg kan finde andre steder. :oops:
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt