afvikling af html i browser på egen pc.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

afvikling af html i browser på egen pc.

Indlægaf stroemer » tors okt 10, 2013 15:57

Hej!

Jeg har lavet en "hjemmeside" med familiehistorie og billeder i xhtml, css og lidt javascript. Mit problem er blevet, at de nye browsere ikke vil vise siderne længere end 10 sec, før de meddeler, at det ikke er en gyldig internetadresse. Hvordan kan jeg afvikle en sådan side, ca. 12 stk? Jeg bruger normalt Firefox, men jeg har prøvet i Google Chrome og MS også. Det er jo en fantastisk måde at vise en sådan familiehistorie på, da man kan springe rundt i siderne. Findes der en "doctypeløsning" eller lignende :-)

På forhånd tak.

Mvh. Lejf

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101 Firefox/24.0
stroemer

Re: afvikling af html i browser på egen pc.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 10, 2013 18:35

Det er svært at give et klart svar uden at kunne se siden og uden at vide mere præcist, hvad der sker.

Hvilken filtype bruger du - html eller xhtml eller noget helt tredje?

Hvad bruger du JavaScript til? Det kan give problemer, når filerne er placeret lokalt i stedet for på en webserver.

Vises siden normalt i de 10 sekunder? Hvis det er tilfældet, må det næsten være noget, som viderestiller til en anden side eller om inkluderer en anden side, for ellers burde du få fejlmeddelelsen, inden siden indlæses og ikke efter 10 sekunder.

Har du prøvet, om filerne virker, hvis du placerer dem på en webserver?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » tors okt 10, 2013 19:14

Kim Ludvigsen skrev:Har du prøvet, om filerne virker, hvis du placerer dem på en webserver?

eventuelt kunne der installeres en webserver lokalt
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf stroemer » lør okt 12, 2013 18:37

Kim Ludvigsen skrev:Det er svært at give et klart svar uden at kunne se siden og uden at vide mere præcist, hvad der sker.

Hvilken filtype bruger du - html eller xhtml eller noget helt tredje?

Hvad bruger du JavaScript til? Det kan give problemer, når filerne er placeret lokalt i stedet for på en webserver.

Vises siden normalt i de 10 sekunder? Hvis det er tilfældet, må det næsten være noget, som viderestiller til en anden side eller om inkluderer en anden side, for ellers burde du få fejlmeddelelsen, inden siden indlæses og ikke efter 10 sekunder.

Har du prøvet, om filerne virker, hvis du placerer dem på en webserver?

Hej! Den er lavet i xhtml !! Jeg har fundet synderen, for et øjeblik siden, det er følgende linje, indsat automatisk af en eller anden web writer: <meta http-equiv="refresh" content="5; URL=http://" />, fjernet hvorefter jeg kan se siden så længe jeg vil :-))

Tak til Ludvigsen og Klattrup !

Mvh. Lejf .
stroemer

Tilbage til Hjælp til alt