Startfiler i WIN 8 og manglende Script

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Startfiler i WIN 8 og manglende Script

Indlægaf Charley » søn aug 10, 2014 11:38

WIN 8 åbner ca. 100 startfiler, hvilket giver en ny HP "astmatiske" tilstande, så bl.a. indtastning ikke kan følge med mit 78-årige tempo :shock:

I Win 7 løste jeg problemet med mscfonfig, men den vil Win 8 ikke eksekvere, selv om den faktisk findes i systemet!

What to do ? for at illustrere, at jeg også taler nydansk :twisted:

Firefox er gået helt amok m.h.t. hukommelsesforbrug, og startsiden er meeeeeeeeeeeget længe om at vise indbakken korrekt, idet skriften på de enkelte linier står oven i hinanden i lang tid, inden siden bliver normal. Så længe siden er i uorden, er det naturligvis heller ikke mulig at åbne en post.
Jeg foretrækker af mange grunde at fortsætte med Firefox og Thunderbird, da Microfts browser er lige så uoverskuelig, som adskillige af de "forbedrede" prograjmer som regneark og skriveprogrammer.
Jeg erkender at "eksperter" kan have brug for "faciliteterne", men savner mine gode, gammeldags "husflidsprogrammer", der dels var overskuelige, del helt tilstrækkelige til almindeligt "husmandsbrug", men de programmer jeg har haft, kan ikke længere afvikler med Win 8 og / eller 64 bit.

Nogle gode forslag ? :lol:

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101 Firefox/31.0
Charley

Re: Startfiler i WIN 8 og manglende Script

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 11, 2014 7:45

Hej Charley

MSCconfig skulle også virke i Windows 8 - men bemærk, at du har tastet forkert her. Måske du også har tastet forkert, da du prøvede at bruge funktionen i din Windows?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley » man sep 01, 2014 14:06

P.g.a. defekt harddisk har jeg ikke haft computeren i et stykke tid, men jeg har kontrolleret msconfig endnu engang, også stavet korrekt, men *.exe filen kan jeg ikke finde. Derimod et større antal MAPPER med tilføjelsen Microsoft_windows_resources_config og en helvedes masse tal og bogstaver bagefter. Jeg har prøvet at åbne flere af disse, men msconfig.exe findes ikke, og ved søgning fremkommer den heller ikke, bortset fra mappeoversigten NÅR JEG UNDLADE .exe.

Efter discudskiftningen får jeg nu også filerne desktop.ini og Thumbs.db på skærmen uden at jeg har bedt om dem.

Jeg har en idé om at de fremkommer når jeg f.eks. tømmer fotoapparatet, men hvorfor de pludselig ender på skærmen, ved jeg ikke, men det er ret irriterende at skulle slette dem hver gang de dukker op.

mvh Charley
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 01, 2014 18:42

Jeg tror ikke, du behøver at finde exe-filen til msconfig. I Windows XP skal man bare skrive msconfig i kør-boksen og så trykke på tasten Enter. Jeg vil tro, at du blot skal skrive msconfig i skrivefeltet i startmenuen og så trykke på Enter. Ellers må vi lige have hjælp fra en med en Windows 8.

Jeg ved ikke, hvad problemet med Thunderbird er, men du kan prøve at optimere mapperne i programmet. Klik på menuen Filer => Optimer mapper. Optimeringen kan tage et stykke tid.

Det kan dog også være noget andet, der gør programmerne langsomme, fx hvis du har fået snavs ind på computeren. Har du prøvet at skanne med antivirus- og antispywareprogrammer?

Med hensyn til desktop.ini og Thumbs.db, så er det normalt skjulte filer. Måske du er kommet til at slå visning af skjulte filer til?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt