astromenda

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

astromenda

Indlægaf bsp » man sep 15, 2014 2:57

Jeg har desværre fået astromenda ind af"bagdøren" hvordan fjerner jeg det. Jeg skal lige fortælle at har forsøgt at fjerne det i rediger og fjern programmer og her er det også væk, men det er det ikke.
Efter i forhåbentlig har hjulpet mig, skal jeg så lave mine adgangs koder om.
Med venlig hilsen.
Bjarne.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
bsp

Re: astromenda

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 15, 2014 4:04

Hvilket program ser du Astromenda i? Du skal sikkert blot ind og fjerne en udvidelse i det pågældende program.

Astromenda har selv en guide til at fjerne skidtet og i modsætning til i gamle dage, så kan man godt regne med sådan en. Her er hjælp til at fjerne Astromenda i Windows, hvad du så allerede har gjort, og fra de forskellige browsere:
http://www.astromendabarand.com/how-to-remove/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man sep 15, 2014 21:45

Tak Ludvig, det hjalp.
Mvh.
Bjarne.
Gæst

Indlægaf Gæst » tirs sep 23, 2014 0:03

Jeg går snart amok, jeg har fået en masse skidt ind ved at downloade officelle gode programmer, men nu har jeg fået 2 sataner ind. den ene hedder:

regclean-pro

Den anden hedder:

advanced-system protector

Hænger de sammen, for de er kommet i dag 22.9

Hvordan fjerner jeg dem. Jeg har forsøgt med CCleaner, men den kan ikke. og pc,ens egen kan heller ikke.
Hvad gør jeg, er det nødvendigt med prof. hjælp ? Det håber jeg ikke pga. min pensionist status.

Med venlig hilsen.
Bjarne.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 23, 2014 1:55

Du skal prøve at fjerne skidtet via Tilføj og fjern programmer-funktionen i din Windows. Det burde kunne lade sig gøre, men det kan være besværliggjort af, at programmerne måske optræder under andre navne derinde.

Jeg kan ikke lige huske, hvordan Tilføj og fjern programmer-funktionen virker i de forskellige udgaver af Windows, men hvis du har mulighed for at sortere programmerne i oversigten efter dato, så gør det. I så fald kan du nemt finde alle programmer, der er installeret de seneste dage, og dem kan du så afinstallere.

Du kan muligvis også tjekke, hvem der har produceret programmerne på listen, og så fjerne dem ud fra den oplysning. Både Regclean-pro og advanced-system protector er lavet af firmaet Systweak.

Hvad har du installeret for nylig af "officielle gode programmer"? Når de installerer den slags skidt, er de jo alligevel ikke helt så gode. Husk altid, når du installerer gratis programmer, at tjekke, om du får tilbudt andet under installationen, og fjern i så fald eventuelle flueben for at undgå at få skidtet ind.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs sep 23, 2014 9:58

Hej Ludvig.
Jeg har set efter datoerne for det der i de sidste dage har sneget sig ind og der er kun de 2 der optræder med datoen 22.9.

Jeg har igen forsøgt at fjerne skidtet igen med tilføj/fjern programmet, men det kan jeg ikke. Jeg kan ikke sortere i dato som nævnt oven for.

Da jeg startede pc,en op i dag var mit virusprogram Avira sat ud af spillet, men det har jeg fået igen, så det skulle virke nu. Så vidt jeg kunne se var det regclean-pro der lavede "numre".

Jeg har tænkt på at formatere, men jeg mister så en hulens masse og det vil jeg jo nødigt.

Jeg har Windows 7.

Mvh.
Bjarne.
Gæst

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs sep 23, 2014 10:36

Hej Bjarne

Jeg har igen forsøgt at fjerne skidtet igen med tilføj/fjern programmet, men det kan jeg ikke. Jeg kan ikke sortere i dato som nævnt oven for.

Højreklik på kolonnen Navn. Det åbner en genvejsmenu hvor du kan vælge hvilke kolonner du vil have vist. Fx Installeret den.
Måske skulle du skanne din computer for "snavs". Du kan evt. prøve med programmet 'Malwarebytes Anti-Malware'. https://www.malwarebytes.org/antimalware/
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf BSP » tors sep 25, 2014 0:33

Mange tak for hjælpen, jeg installerede Malwarebytes og den klarede paragrafferne.
Mange tak.
Bjarne.
BSP

Tilbage til Hjælp til alt