Uønsket mail

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Uønsket mail

Indlægaf kjel » lør nov 01, 2014 11:35

Hej alle.
Jeg er meget plaget af spammail, så derfor har jeg gjort flittigt brug af WindowsLiveMail's blokerings-funktion, som går ud på at anbringe uønskede afsendere i en liste der hedder "blokerede afsendere". Listen var efterhånden blevet meget lang, men nu er den forsvundet.
Derfor kan jeg ikke kontrollere om der skulle være smuttet en adresse som ikke skulle være blokeret, med. Kan jeg få fat i listen igen?
Venlig hilsen
kjel

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
kjel

Re: Uønsket mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 01, 2014 12:38

Jeg ved ikke, hvordan blokeringen virker i Live Mail, men det er absolut ikke den optimale måde at gøre det på. I hvert fald ikke til at stoppe rigtige spammere, da de konstant bruger forskellige mailadresser. Din metode er kun effektiv til at stoppe fx nyhedsbreve fra reelle afsendere, men hvor du har fortrudt en tilmelding.

Prøv at undersøge, om din mailudbyder har et spamfilter, du kan aktivere (det gøres typisk via webmail). Der findes også en del sikkerhedsprogrammer med spamfiltre, så prøv også at tjekke, om dit sikkerhedsprogram har et spamfilter. Hvis både udbyderen og dit sikkerhedsprogram har spamfiltre, så nøjes med at aktivere det ene af dem.

Du kan så slette dine blokeringer i Live Mail - medmindre du har en masse nyhedsbreve og lignende blokeret. Den slags stoppes nemlig normalt ikke af de rigtige spamfiltre. Jeg ved ikke, hvordan du sletter alle blokeringerne, når nu du ikke kan se dem, men hvis du er interesseret i denne løsning, kan vi måske finde en vejledning på nettet til at slette dem alle.

Aternativt kan du skifte til et mailprogram med indbygget spamfilter. Jeg kan varmt anbefale Thunderbird, som du kan læse mere om her: http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... erbird.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Uønsket mail

Indlægaf kjel » lør nov 01, 2014 16:09

Hej Kim
Tak for dit svar. Nej, du har nok ret i at det ikke hjælper ret meget med blokeringerne i WLM. Overvejer at skifte mailprogram. Fandt selv ud af, hvor jeg kunne finde listen - Fil - indstillinger - indstillinger for sikkerhed - blokerede afsendere.
Tak for hjælpen
Venlig hilsen kjel
kjel

Tilbage til Hjælp til alt