Komma vs semikolon separeret fil

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Komma vs semikolon separeret fil

Indlægaf Poul-Erik » tirs jun 30, 2015 10:07

Hej
Vil eksporterer adressebog fra Thunderbird til anden mail server .
Går i adressebogen og siger jeg vil eksporterer , vælger navn og kommasepareret fil ,og gemmer den i dokumenter .
Fnder den i dokumenter checker at det er den rigtige fil , og så ser jeg den er gemt ikke som komma men semikolon separeret fil , og så kan den naturligvis ikke importeres af den nye mal server .
Hvad kan jeg gøre for at fastholde den komma separerede fil ?
Mvh
Poul-Erik

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Firefox/38.0
Poul-Erik

Re: Komma vs semikolon separeret fil

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 30, 2015 10:22

Hos mig bliver den gemt med komma. Hvordan konstaterer du, at den er gemt med semikolon? Jeg tænker på, hvilket program, du åbner filen i for at kontrollere.

Har du prøvet at importere filen, der hvor den skal importeres? De fleste importfunktioner understøtter flere adskillelsestegn end lige komma.

Om ikke andet kan du åbne filen i et redigeringsprogram og så lave en søg/erstat, hvor du udskifter semikolon med komma. Bemærk, dette skal gøres i et simpelt redigeringsprogram, som fx Notesblok, og ikke i et avanceret program som Word.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Poul-Erik » tors jul 02, 2015 9:50

Hej
Jeg åbner adressebogen i Thunderbird , klikker eksporter , vælger navn og kommaseparret fil , og gem i dokumenter .
Åbner dokumenter og markerer den , højreklikker , klikker egenskaber , der fortæller at det er et excel ark og semikolon separeret.
Jeg syntes ikke der er muligheder for at ændre fra excel til notepad .
Jeg kan åbne filen med notepad , men det ændre vel ikke at det er et excel ark ?
Mvh
Poul-Erik
Poul-Erik

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 02, 2015 10:07

Det kan meget vel være Egenskaber, der tager fejl. Får du en fejlmeddelelse, når du forsøger at importere filen til mailserveren? I så fald, giv os den nøjagtige fejlmeddelelse, og fortæl også gerne, hvad det er for en mailserver.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Poul-Erik » tors jul 02, 2015 10:29

Hej
Fejlmeddelelsen er : den uploade fil indeholder ikke gyldig data til importering .
mailserveren er : roundcube webmal
Mvh
Poul-Erik
Poul-Erik

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 02, 2015 11:04

Der er tilsyneladende problemer med at importere i Roundcube webmail. Du skal ind og redigere i filen for at kunne importere dine kontaktpersoner. Hvis du har mange kontakter, kan det måske betale sig at nørde med dette, men hvis du kun har få, er det nok nemmere at skrive dem manuelt ind i Roundcube.

Du kan finde lidt hjælp til, hvad der skal rettes, i nummer to svar fra Arn under artiklen på denne side: http://www.inmotionhosting.com/support/ ... ntact-list (på engelsk)

Hvis du vil redigere, skal du højreklikke på din csv-fil, og vælge Åbn med. Du skal herefter vælge at åbne med Notesblok.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt