Åbne Google Earth i Win 10

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Åbne Google Earth i Win 10

Indlægaf finn_4 » fre nov 13, 2015 13:51

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg kan ikke downloade Google Earth til min pc med Win 10 installeret.
Jeg får meddelelse om at systemkravet bl.a. er Win 7, XP m.m., men ikke noget om Win 10!
Er der nogen, der kan hjælpe mig?

Mvh
Finn

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:42.0) Gecko/20100101 Firefox/42.0
finn_4

Re: Åbne Google Earth i Win 10

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 13, 2015 16:40

Kan vi få den præcise fejlmeddelelse?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » lør nov 14, 2015 18:01

Jeg har lige downloadet og installeret på min Windows 10, så der skulle ikke være nogen problemer med Windows 10. Jeg brugte dette link til download.

http://www.google.dk/intl/da/earth/
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Gæst » lør nov 14, 2015 19:19

Hej Kim og Karl Erik

Det link du henviser til Karl Erik er det samme, som jeg forsøgte at downloade Google Earth med, men i mit tilfælde bliver jeg ved med at få denne fejlmeddelelse:
"Installationsprogrammet registrerede fejlen 1603" Og så kan jeg ikke komme videre!
Jeg trykkede herefter på "Hjælp" og fik så mulighed for at gå ind på et link, hvor der stod fejl 1603 - det trykkede jeg så på, men fik så en besked om, at Microsoft:
"We are sorry, but your operating system is not supported by Microsoft Fix it at this time."

Håber ovennævnte kan fortælle jer, hvad der kan være i vejen for min download, for jeg kan ikke finde ud af det.
Mvh
Finn
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 14, 2015 22:37

Hej Finn

Det er programmet Microsoft Fix, der ikke understøtter Windows 10, ikke Google Earth.

Prøv at tjekke, om Google Earth er blevet installeret trods fejlmeddelelsen. Sandsynligvis vil du finde en genvej under startknappen. Hvis du vil have en genvej på skrivebordet, kan du højreklikke på genvejen under startknappen og så vælge at sende en genvej til skrivebordet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors nov 19, 2015 12:25

Hej Kim

Det lykkedes mig at installere Google Earth. Og tak for din hjælp. Desværre har jeg fået et dobbelt billede - altså hvor fx jordkloden, som programmet jo starter med, står med en skygge bagved, så kloden bliver dobbelt! Jeg begriber ikke hvad det kan skyldes - kan du/I hjælpe mig, så jeg får et skarpt billede frem?

Mvh
Finn
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors nov 19, 2015 17:20

Prøv at tjekke denne tråd:
viewtopic.php?f=3&t=6826390&p=16688

Hvis det dobbelte billede er ligesom billedet i første indlæg, finder du en løsning i Jørgens indlæg længere nede i tråden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors nov 19, 2015 23:24

Hej Kim

Som anbefalet af en anden bruger åbnede jeg "NVidia kontrolpanel." Under teksten "Stereoskopisk 3D" kunne man fjerne det forudindstillede flueben i kassen "Aktiver stereoskopisk 3D." Og da fluebenet var fjernet og sagt ok til ændringen kom Google Earth frem uden den stereoskopiske effekt!
Jeg synes dæleme, det var noget bøvlet og jeg forstår ikke, hvorfor standardindstillingen ikke bare er en "gammeldags" visning med en bemærkning om, at folk der er i besiddelse af 3D-briller kan vælge at se programmet på den måde, hvid de tilvælger det.
Nå, men heldigvis lykkedes det. Og tak til alle for hjælpen.

Mvh
Finn
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt