Smart ide eller???(J-Album og billedoptimering)

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Smart ide eller???(J-Album og billedoptimering)

Indlægaf Theo » man mar 10, 2008 6:59

Hej
Jeg er i gang med at opbygge en hjemmeside, hvor der skal "garneres" med så mange billeder som muligt. Jeg har en "hemmelig" testside på min egen hjemmeside hvor jeg prøver alt muligt af og i den forbindelse synes jeg at billederne loader alt for langsomt.
Derfor vil jeg gerne optimere mine billeder så de bliver så små i størrelsen uden at det går for meget ud over kvaliteten.

Jeg har før brugt J-Album til at lave albums med og det er et godt program synes jeg.

Og så var det jeg tænkte på at J-Album jo faktisk optimerer de billeder man lægger ind når man trykker på "create album" (eller hvad det nu hedder jeg husker det ikke lige nu). Min ide er derfor at de billeder jeg ønsker at have på min hjemmeside lige får en tur gennem J-Album før de føres over fra "slides-mappen" til mine billedmapper på hjemmesiden. Et billede der før fyldte ex. 300kb, fylder efter en tur i J-Album nu kun 60kb eller sådan noget i den retning alt efter hvad man sætter kvaliteten i J-Album til.

Er det en smadder god ide :idea: jeg har fået her :?:

Eller var jeg alligevel for træt i går aftes da jeg ikke kunne sove? :shock: :shock:

Hvordan optimerer I andre??
Med venlig hilsen
Theo Lyngby
Theo

Geografisk sted: Roskilde

Re: Smart ide eller???(J-Album og billedoptimering)

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 10, 2008 16:21

Theo skrev:Hvordan optimerer I andre??

Nu er det mest skærmskud og filer i png-format, jeg arbejder med. Jeg plejer at nedsætte antallet af farver på forsøgsbasis, indtil det begynder at blive grimt. Når jeg en sjælden gang skal optimere et jpg-billede, prøver jeg også manuelt at nedsætte kvaliteten, indtil det bliver for synligt.

Men det er selvfølgelig mest brugbart, når der kun er tale om få filer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt