Problem med små og store bogstaver

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problem med små og store bogstaver

Indlægaf Jan » ons mar 26, 2008 9:57

Jeg har lavet et lille puslespil på min side. janss.dk/puslespil.html (siden eksisterer ikke længere)

Motivet har jeg i IrfanView delt i 12 dele, samt ændret formatet til gif. Men de bliver døbt navn.GIF, bortset fra et billed det blev døbt navn.gif. Og jeg har jo som bekendt kvajet mig med det tidligere, så det ville jeg undgå denne gang. Men jeg kan ikke ændre de sidste 11 billeder til .gif, og derfor vises kun et billed på puslespillet, og så er det jo lidt vanskeligt at lave.
Senest rettet af Jan man nov 17, 2008 9:27, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Problem med små og store bogstaver

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 26, 2008 10:10

Det er da irriterende, at et program insisterer på den slags. Men om ikke andet kan du vil omdøbe billederne direkte i Windows?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons mar 26, 2008 10:19

Tak for svaret. Nej jeg har ikke kunnet ændre det, for når jeg gjorde det stod der bare navn.gif.GIF og det uanset hvad jeg prøvede.

Men tilfældigvis fandt jeg lige ud af, at jeg kan ændre det i Core, som jeg bruger til at oploade med. Så problemet er løst om end det er irriterende at man skal den vej.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » ons mar 26, 2008 10:38

Nu virker det fint i IE, men i Firefox er størrelsen lidt forkert og man kan ikke pusle. Det undre mig at det virker i en browser men ikke i en anden. Er der en forklaring på det?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 26, 2008 10:52

Jan skrev:Tak for svaret. Nej jeg har ikke kunnet ændre det, for når jeg gjorde det stod der bare navn.gif.GIF og det uanset hvad jeg prøvede.

Åh, det tænkte jeg ikke lige på. Du har skjult filtypen i Windows, kan jeg regne ud. Jeg hører til den nørdede type, jeg slår altid visning af filtypen til som noget af det første efter en installation af Windows XP.

Jan skrev:Nu virker det fint i IE, men i Firefox er størrelsen lidt forkert og man kan ikke pusle. Det undre mig at det virker i en browser men ikke i en anden. Er der en forklaring på det?

Det ser ud til at være et meget gammelt JavaScript, der er lavet specifikt til Internet Explorer 4.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons mar 26, 2008 11:00

Mange tak Kim

Jeg vil også gerne kunne se filtypen, hvordan kommer jeg til det?

Betyder det at puslespillet kun virker i IE?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 26, 2008 11:12

Jan skrev:Jeg vil også gerne kunne se filtypen, hvordan kommer jeg til det?

Åbn en tilfældig mappe => Funktioner => Mappeindstillinger => fanen Vis => fjern flueben ud for Skjul filtypenavne for kendte filtyper.

Jan skrev:Betyder det at puslespillet kun virker i IE?

Ja. Du kan evt. prøve at finde et nyere JavaScript, som også virker i andre browsere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons mar 26, 2008 11:21

Mange tak. Nu kan jeg se filtypen, og dermed undgår nogle problemer.

Jamen så må jeg jo på jagt efter et andet script, det bliver nok besværligt.
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt