Word dok ændres til DOC fil

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf KrisCph » fre apr 04, 2008 15:08

Jeg har afinstalleret MS Works fra min nye pc, da det gav problemer og i stedet installeret mit gamle Word 2000. Når jeg kopierer en Webside til Word kan jeg arbejde på den (oversætte tekst). Men når jeg vil gemme den bliver den til en DOC fil som jeg ikke kan åbne. Jeg kan finde den i filer, hvor den stadig er Word. Men den gemte version er DOC.
Er der nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak
Kris
KrisCph

Geografisk sted: København

Re: Word dok ændres til DOC fil

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 04, 2008 15:14

Word gemmer som standard i formatet doc, så du burde kunne åbne filen i Word.

Hvad sker der, når du dobbeltklikker på filen?

Kan du åbne den inde fra Word?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf KrisCph » fre apr 04, 2008 18:33

Hvis jeg dobbeltklikker åbner der sig et vindue, hvor jeg anbefales at bruge Word Pad til at åbne filen med. Men det kommer der intet ud af.
Hvis jeg åbner Word og klikker på filer kommer den aktuelle frem, og jeg kan skrive og redigere i den. Men når jeg gemmer den bliver det igen til DOC fil. Mit problem er, at jeg skal sende det oversatte dokument videre i Word som vedhæftning til email.
KrisCph

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 04, 2008 18:47

KrisCph skrev:Hvis jeg dobbeltklikker åbner der sig et vindue, hvor jeg anbefales at bruge Word Pad til at åbne filen med. Men det kommer der intet ud af.

Det lyder som om, du blot skal have fortalt Windows, hvilket program der skal bruges til at åbne Word-filer. I det vindue, der kommer frem, har du der mulighed for at vælge et andet program end Wordpad? I så fald skal du blot vælge Word, så burde alt virke korrekt.

KrisCph skrev:Men når jeg gemmer den bliver det igen til DOC fil.

Det er helt naturligt. Word = DOC-filer. Jeg er sikker på, at modtageren uden problemer kan se dit dokument. Du skal bare have rettet problemet på din egen computer som beskrevet ovenfor.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre apr 04, 2008 18:49

Hej KrisCph
Det ser ud som om det er fil-associeringen der er forkert.
Det kan ændres ved at du højreklikker på filen og vælger "Egenskaber". Klik på knappen "Skift..." Find programmet Word 2000 på listen eller tryk på "Gennemse" Klik dig frem til programmet. Sørg for at der er V i rubrikken "Brug altid det valgte...."
Det skulle kunne løse dit problem.

Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf KrisCph » lør apr 05, 2008 11:35

Stor tak til jer begge. Det lykkedes og jeg kan komme videre med arbejdet.

Venlig hilsen
Kris
KrisCph

fil associering

Indlægaf mutheu » søn mar 22, 2009 16:06

Hjælp please!
Jeg har installeret mininova torrent og det fungerer fint men prøvede nu at installerer Bit lord også. Det var også fint installeret men fungerede ikke til min tilfredsstillelse så jeg afinstallerede Bitlord igen men alligevel når jeg vil downloade noget nu kommer det op i Bitlord og jeg kan ikke finde programmet. Der kommer en besked op om jeg vil associerer Mininova med Bitlord men om jeg skriver nej eller ja så går Bitlord ind og overstyrer det hele, kan nogen hjælpe mig?
mutheu

Re: Word dok ændres til DOC fil

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 22, 2009 16:52

Prøv at starte mininova. Hvis du er heldig, vil programmet selv spørge, om det skal være dit standardprogram, og ellers kan du prøve at tjekke i dets indstillinger, om du kan vælge det som standardprogram.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt