Restore File

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Restore File

Indlægaf Jan » lør apr 12, 2008 9:28

Der er forsvundet nogle filer fra min pc. Også fra papirkurven. Til det har jeg et par spørgsmål:

1. Kan det være en der har skaffet sig adgang til min pc via nettet?

2. I gamle dage, før nettets tid, hvor vi brugte DOS kunne man gendanne slettede filer, hvis man kunne huske det første bogstav. Er det stadig muligt?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 12, 2008 10:05

Det mest sandsynlige er nok, at du selv er kommet til at slette dem. Men ellers er der selvfølgelig mange muligheder, de kan fx være slettet af virus eller hackere, omend den slags sjældent sletter filer.

Du kan gendanne filer med et program som PC Inspector File Recovery. Problemet er blot, at den slags programmer helst skal installeres, før uheldet er ude. Ellers risikerer programmet at overskrive de slettede filer. Du skal også passe på med at bruge computeren til andet, før du har prøvet at redde filerne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » søn apr 13, 2008 7:00

Mange tak. Jeg er i fuld gang.

Jeg bildte mig ind at jeg havde læst hver eneste ord på hjørnet, og søstersiderne, men den guide havde jeg overset. Ellers havde jeg jo ikke spurgt. Men jeg kan fortælle dig, at det program jeg hentede ligner slet ikke det der er vist i din guide.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » søn apr 13, 2008 14:17

Nu har den scannet 8% af 62 GByte på 7 timer. Det vil sige, at det bliver omkring 3 døgn den skal scanne.

Klokken 19:50 stoppede jeg. Da havde den scannet 13%, men jeg er nødt til at gå over på det andet drev, til Linux.

Den gendan filer, må jeg nok se i øjnene at, den får jeg aldrig fuldført. Det varer alt for længe.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Tilbage til Hjælp til alt