kriepigen skrev:Jeg har fundet nogle fine tamplates, jeg vil bruge til min hp.
Det går fint at hente det ind i Kompozer, men når jeg gemmer og finder det igen, er det som om at det ikke er et html-dokument (det ligner ikke en webside, men mere et word-dokument).
Når du finder det igen, hvilket program åbner du så siden i?
Har du mulighed for at tage et skærmbillede og sende det til mig, eller har du mulighed for at sende mig filen (den skal i så fald nok først pakkes ned i en zip-fil). Min mailadresse:
ludvigs@kimludvigsen.dk.
kriepigen skrev:Og hvordan "bruger" man færdige templates i Kompozer? Det smarte ved templates er jo, at man ikke behøver at redigere alt, men kun indholdet...hvordan fungerer det IRL?
Der er to måder at bruge templates på. Man kan bruge en almindelig side som en template. Man åbner blot siden, laver de ønskede ændringer og gemmer så siden under et andet navn. Så har man stadig sin template, som derefter kan bruges til at lave en anden ny side på samme måde.
KompoZer kan også benytte nogle templates, hvor en del af indholdet er skrivebeskyttet (se
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... belon.html). Det kan være brugbart, hvis man vil undgå at komme til at overskrive dele af siden ved en fejl. Her skal man oprette en template som beskrevet på ovennævnte side.
Mvh.
Kim Ludvigsen