Jeg fik for 3½ år siden en ny PC med Windows Vista Home Prem. - Service Pack 1.
Nu har jeg fået lyst til at opgradere til Windows 7, 32bit. - Har man erfaringer med, hvor godt det virker, og om PC'en bliver hurtigere? Kan der være problemer som gør, at en opgradering frarådes?
Jeg har via Windows 7 Upgrade Advisor fundet frem til, at samtlige programmer kan fungere i W.7 - dog skal 2 programmer først opdateres, og det anbefales endvidere, at iTunes fjernes. Det kan så geninstalleres bagefter. Det anbefales endvidere - selvfølgelig - at jeg laver en sikkerhedskopiering, før jeg kaster mig ud i det.
Mit problem: Der står i Upgrade Advisor, at min scanner, CanoScan D646U, ikke er kompatibel. Men af Canons danske hjemmesides bemærkninger fremgår det, at CanoScan D646U hverken understøtter Windows Vista eller W.7. (?) - Det er jo mystisk. Nu har jeg kørt med scanneren i 3½ år uden problemer med W. Vista, men om driveren er "uoriginal" ved jeg ikke, den virker altså bare.
Nu mit egentlige spørgsmål: Vil scanneren mon så uden videre fungere med Windows 7, når den - trods Canon's oplysning - fungerer med W. Vista?
På forhånd tak.
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:16.0) Gecko/20100101 Firefox/16.0