Gmail.com og spil: BrickShooter

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Gmail.com og spil: BrickShooter

Indlægaf Berndt » fre okt 29, 2010 10:42

Jeg købte for 7 år siden et spil, som hedder BrickShooter Classic - for ca. € 14.-
Da jeg for 1½ år siden fik ny PC og samtidig skiftede fra Windows 2000 til Windows Vista, opstod der problemer med at få det nævnte spil til at fungere.
Jeg kontaktede Helpdesk - Terminal Studio, hvor jeg havde købt spillet, og de oplyste, at de ville sende mig en email med en ny registreringsnøgle (regkey.key file). Da jeg efter 1 uge ikke havde hørt fra dem, rettede jeg på ny henvendelse til dem. Det viste sig så, at deres emails til mig (2 gange) var blevet opfattet som spam af gmail.com, som jeg er tilsluttet. Jeg hentede så beskederne frem fra spam-kurven og fik mit spil til at virke igen.

For nogle dage siden ville jeg benytte mig af deres tilbud: BrickShooter: ”Get all Updates for Free – Forever!" - og foretog en søgning på deres hjemmeside. Opdateringen mislykkedes, og hvad værre var, spillet fungerer nu ikke mere.
Jeg prøvede så igen at få hjælp fra deres Helpdesk, men nu kan jeg slet ikke få kontakt med dem. De har en hjemmeside, hvor jeg kan finde min henvendelse, men ikke andet. Der er i min indbakke hos gmail.com ikke kommet nogen mails fra dem, og jeg har været inde at se under spam. Der er der ikke opfanget nogen beskeder.

Hvorfor er det så bøvlet, når det kunne være så simpelt at få noget til at fungere igen? Det er et ret godt spil. Er der nogen, som ved hvordan man bærer sig ad (bortset fra bare at købe det igen)?
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Gmail.com og spil: BrickShooter

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 29, 2010 11:15

Der er nok ikke andet at gøre end at prøve at kontakte dem igen. Det vil nok være dumt at prøve at betale igen. Man skal aldrig kaste gode penge efter dårlige.

Kan du ikke i mellemtiden installere det gamle spil igen og så bruge den tilsendte registreringsnøgle?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » fre okt 29, 2010 22:24

Hej Kim.
Tak for svaret. Desværre er jeg kørt fast. Jeg kan ikke få spillet til at fungere igen.
Terminal Studio.com giver på hjemmesiden en mulighed for at beskrive problemet.
Mine 2 henvendelser til dem via denne hjemmeside er blevet besvaret med en ”Service key” og en ”Access code”, så jeg kan følge behandlingen af begge mine henvendelser. Det blev i begge tilfælde oplyst, at der er sendt bekræftelse til min e-mail adresse, men jeg har intet modtaget. Ikke engang i min "kurv" med spam har jeg fundet noget. Er der noget galt med min gmail.com? - Så har jeg prøvet at sende en ”rigtig” e-mail til Support@terminal studio.com for at forklare mit problem. Men den er kommet retur med følgende besked:
Delivery to the following recipient failed permanently. Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550-5.1.1 - The email account that you tried to reach does not exist (men den er nævnt utallige steder på deres hjemmsider). Jeg forstår ikke beskeden.
Er det min e-mail partner gmail.com, som laver al balladen, eller kan mit antivirus-program (AVG) lave rav i den - både ind og ud? - Eller hvad er der mon galt?

På forhånd tak for svar.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 29, 2010 22:52

Det er ikke AVG, der laver rav den. Tjek, at du har skrevet adressen korrekt - det har du fx ikke i dit indlæg her. Hvis du stadig får fejlen, så er det fordi, modtagerens mailserver er sat forkert op, eller fordi de har nedlagt adressen. Og så har du kun formularen på hjemmesiden tilbage.

Nu ved jeg ikke, hvor længe du har ventet på svar efter at have sendt på formularen - det kan være, du blot skal være mere tålmodig. Nogle firmaer kan være lang tid om at svare. En anden mulighed er, at du har skrevet forkert i din egen mailadresse, hvorfor du selvfølgelig aldrig modtager deres svar.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » lør nov 06, 2010 17:43

Hej Kim - igen.

Jeg kan åbenbart ikke komme videre. Spillet lader sig i øvrigt ikke starte igen med den oprindelige reg.key key.

3 gange har jeg prøvet at forklare Terminal Studio problemet via formularen på deres hjemmeside. De har hver gang givet mig et foreløbigt svar: "Thank you for contacting Terminal Studio Help Desk. We have sent a conformation email to your email address including instrucctions for tracking status of your ticket".
Min email-adresse er korrekt anført på formularen på deres hjemmeside, men alligevel har jeg ikke modtaget noget som helst fra dem pr. mail.
Kan man virkelig være sikker på, at Gmail.com altid fungerer korrekt. Jeg har jo før oplevet, at vigtige beskeder via Gmail.com var havnet i Spam, hvorfra jeg så måtte hente dem frem.
Men så enkelt er det altså ikke denne gang. Er der ingen yderligere forslag til en løsning?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 06, 2010 18:22

Det er nok ikke usandsynligt, at deres mail bliver fanget i et spamfilter, det kan nemt ske for automatisk genererede mails. Hvis de ikke er havnet i GMails spammappe, kan de være blevet snuppet undervejs frem til Googles server.

Eller det kan være, at de aldrig har sendt dem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » tors nov 11, 2010 23:30

Jeg håber stadig, det er muligt at få hjælp til at komme videre.
Via formularen på deres hjemmeside har jeg nu fået kontakt med Help Desk. Jeg har fået følgende råd, som jeg synes er lidt for enkelt:

”Please uninstall BrickShooter completely using Start menu -> Control Panel -> Add/Remove programs
After that download the newest version from the BrickShooter website http://www.brickshooter.com, and install the game again”.

Jeg svarede så:
"I have now uninstalled BrickShooter following your advice, checked that no old files were left (twice, however, I found some files that had to be removed subsequently).
But now a new problem has occurred: After having tried to reinstall BrickShooter three times I every time get the message: "The skin file could not be opened". What does that mean? - Which skin file is meant?
How do I solve the problem permanently?"

Jeg har desværre ikke fået svar. Hvis jeg bare kan geninstallere et spil på den måde, kan man jo ikke kontrollere, at man faktisk har betalt for det. Er det grunden til, at jeg ikke kan åbne spillet? Jeg har jo nu fjernet det spil, som jeg havde købt og kan ikke komme videre.
Jeg kan ane en sort spilleplade og genkende diverse vejledende tekster, når jeg forgæves prøver at starte spillet, men brikkerne og pladen er bare en sort flade.
Er det på grund af, at jeg ikke kan åbne ”the skin file”?. Hvad er en ”Skin file”?

Jeg er ærgerlig over, at jeg ikke forstår systemet bedre. Jeg har i øvrigt ikke modtaget noget som helst pr. email fra TerminalStudio som lovet, hvilket jo skulle kunne sætte spillet i gang igen (en reg.key file). Jeg har ikke før haft så mange problemer med at kommunikere med nogen.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 12, 2010 15:59

Skin file er sandsynligvis en eller flere filer, der indeholder oplysninger og måske også billeder til visning af spillets brugerflade.

Noget kan tyde på, at spillet enten ikke kan finde skin-filen eller ikke kan åbne den.

Har du fået installeret spillet med administratorrettigheder? Prøv at installere det igen, men i stedet for at dobbeltklikke på filen, skal du højreklikke og vælge menupunktet Start som administrator (eller noget i den stil, jeg husker ikke det præcise navn på menupunktet).

En geninstallation har ingen indflydelse på registreringen af programmet. Enten skal man blot angive registreringsnøglen igen, eller også ligger oplysningen om nøglen allerede gemt, så det automatisk virker, selvom spillet har været afinstalleret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » søn nov 14, 2010 23:34

Hej Kim.

Tak for alle dine forsøg på at hjælpe mig ud af kniben. Det er åbenbart en uløselig opgave.
Jeg har nu prøvet at afinstallere BrickShooter 6 gange og geninstallere det via forskellige hjemmesider. Det ender hver gang med, at jeg ved åbningen af spillet får den nævnte besked: The skin file could not be opened.
Ved mit sidste forsøg på at starte kom der pludselig 3 vinduer frem med følgende beskeder:
1) Application Error.
Exception E Invalid Graphic in Module BShoot.exe at 0001A8A9
Unknown picture file extension (.)
2) Access Violation at address 6A9D4A25.
Read of address 6A9D4A25.
3) Runtime Error 217 at 0000C3B0

Giver det nogen mening? - Vil det sige, at jeg slet ikke kan regne med at få installeret programmet igen, altså så det virker, selv om jeg betaler for det endnu engang? (Hvad jeg bestemt ikke havde tænkt mig!). Hvad kan det være, som har forstyrret det hele ved mit forsøg på (en ligegyldig) opdatering?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 15, 2010 2:57

Og du har installeret det med administratorrettigheder som skrevet i forrige indlæg?

Prøv en sidste gang, hvor du ikke installerer i en undermappe i Programmer-mappen. Vælg i stedet at installere i en undermappe i mappen Dokumenter - og hent kun spillet fra udviklerens hjemmeside, ikke fra alle andre steder.

Mappen dokumenter og dens undermapper er ikke beskyttede på samme måde som mappen Programmer, så hvis problemet skyldes manglende rettigheder, så skulle det forsvinde på denne måde.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » tirs nov 16, 2010 23:29

Hej Kim.
Intet hjælper. Jeg har prøvet alle foreslåede muligheder uden succes. Jeg ville egentlig stoppe nu, men så opdagede jeg, at jeg åbenbart har en lidelsesfælle her:
http://www.sevenforums.com/gaming/72420 ... -open.html

Han kører med Windows 7 - jeg har Windows Vista. Men han får altså også den fejlmeddelelse.
Der er desværre ingen forslag til en løsning på siden. Midt på siden er der vist nogle data, som ikke siger mig noget, men måske er der en forklaring skjult der?
M.v.h.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 17, 2010 7:28

Prøv lige at åbne programmappen med Brickshooter og tjek, om du har en undermappe med navnet Skin. Prøv også at køre spillet direkte fra mappen ved at højreklikke på BShoot.exe og vælg at køre filen som administrator.

Fejlmeddelelsen fra din lidelsesfælde fortæller, at filen KERNELBASE.dll fejler. Det er en windows-fil, der indeholder en masse funktioner, heriblandt funktioner der har med rettigheder at gøre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 17, 2010 7:33

Jeg går næsten ud fra, at du har mappen Skin. Jeg har lige prøvet at installere spillet og fjerne skin-mappen, og så får jeg en helt anden fejlmeddelelse.

Hvis højreklikket og Kør som administrator ikke gør nogen forskel (og det gør det nok ikke), så tror jeg ikke, der er andet at gøre end at opgive spillet eller at blive ved med at sende beskeder til udvikleren, indtil han besvarer dem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » lør nov 20, 2010 13:14

Hej Kim.
Tak for alle dine gode råd. Det er bestemt ikke din skyld, at jeg ikke har fået spillet til at fungere igen. Det er efterhånden mere princippet end de godt og vel 100 kr jeg gav for spillet, der irriterer mig.
Terminal Studio skriver jo: "Get All Updates for Free - Forever!" Det har fået mig til at tænke på, om man har betragtet mig som "intruder" eller snyder, da jeg fumlede/mislykkedes med en opdatering af BrickShooter for snart 4 uger siden, og man derfor har indlagt en skjult spærring i Skin File (?).
Da jeg omsider kom igennem til Help Desk og fik tildelt et Service Ticket Nr. var opfordringen til mig som sagt: Slet alle data vedr. spillet og geninstaller det, så skulle det køre igen. Men som det har vist sig gennem flere uger, kunne noget jo tyde på, at spillet heller ikke ville fungere, selv om jeg betalte for det igen; med mindre Terminal Studio - efter på ny at have inkasseret godt 100 kr - fjerner spærringen skjult i Skin File. - Er det det rene hjernespind?
Udvikleren har i hvert fald ikke gjort noget for at beholde mig som kunde: I seem to have lost the game paid for - Forever!
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 20, 2010 14:00

Ja, det er hjernespind. Det er sandsynligvis din Windows, der forårsager problemet med skin-file, evt. på grund af en fejl eller uhensigtsmæssighed i selve spillet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne