firefox 8

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

firefox 8

Indlægaf mads » ons nov 09, 2011 17:23

Hej Forum
Jeg har været så dum at jeg har opdateret til Firefox ver 8. Den vil overhovedet ikke starte. Hver gang siger den: Vi beklager. Firefox stødte på en fejl og gik ned........etc
Jeg har prøvet flere gange at afinstallere og geninstallere uden held. Desværre var jeg så dum at ved én af disse af- og geninstallationer "kom jeg til" at slette alle mine bogmærke og udvidelser. Ærgerligt.
Jeg kan installere Firefox ver 6, og den funker men bogmærker og udvidelser er selvfølgelig væk. Det der også undrer mig er at jeg har Backup via MozBackup netop tilbage til Firefox ver. 6 men når jeg restore denne installere den ikke mine bogmærker og ejheller mine Extensions selvom der er foretaget en Backup af dem.
Nogen hjælp? Helst vil jeg have Firefox ver 8 med alle mine bogmærker og extension men det er nok utopi.
Hilsen
Mads

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152)
mads

Re: firefox 8

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 09, 2011 18:05

Sørg for at Firefox er lukket => Klik på Start => Kør
skriv:
%appdata%\Mozilla
Tryk på Enter
En mappe åbnes => Omdøb mappen Firefox til Gammel-Firefox

Afinstaller Firefox via Tilføj eller fjern programmer-funktionen i Windows.

Åbn denne computer => Drev C => Programmer => hvis der i denne mappe ligger en mappe, der hedder Firefox, så slet den.

Hent Firefox fra http://mozilla.com og installer programmet.

Nu skulle du gerne have en helt frisk Firefox 8, og den skulle meget gerne virke. Næste skridt er så at prøve at gendanne dine bogmærker m.m. Prøv i første omgang, om du kan gøre dette med MozBackup.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mads » ons nov 09, 2011 18:54

Hej igen

Jeg har gjort som anvist men problemet består. Jeg gjort det 2 gange for at være sikker og har derfor nu følgende mapper i %appdata%\Mozilla :
Firefox
Gammel-Firefox
Gammel-Firefox1 (som jeg døbte den første Gammel-Firefox da jeg prøvede at gentage processen hvis du forstår hvad jeg mener).
Kan der være en anden løsning på problemet? Ser frem til et svar :)
Én ting: Når jeg afinstallere Firefox via Tilføj eller fjern programmer har jeg mulighed for at sætte flueben i Personlige indstillinger hvor den truer med at fjerne diverse Bogmærker i Browseren; den har jeg ikke sat flueben i. Er det et problem? Jeg mener at det er det jeg er kommet til ved en tidligere afinstallation hvor jeg jo altså mistede mine bogmærker

Hilsen
Mads
mads

Indlægaf mads » ons nov 09, 2011 20:53

Halløjsa
Efter at jeg har opdateret min Roboform til version 7.6.2 kører Firefox version 8 perfekt. Jubiii
Meeen mine Bogmærker: Hvor mon de gemmer sig?
Har prøvet via MozBackup, men nej den vil ikke finde dem frem.
Nogen forslag??

Hilsen
Mads
mads

Indlægaf Klattrup » ons nov 09, 2011 21:11

Du må kunne få dem frem ved hjælp af bogmærker og historik (Organiser bogmærker), den kan du få frem ved at trykke på Ctrl + shift + B
i den vælger du Funktioner > Gendan > Vælg fil
Naviger til profilen Gammel-Firefox1
i den finder du mappen bookmarkbackups
i den mappe ligger dine gamle bogmærker, du kan så vælge den nyeste af dem
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf mads » ons nov 09, 2011 21:28

Jamen halløjsa igen igen
Mine bogmærker er dukket op; tusind tak Kim og Klattrup.
Den slags forum er af uvurderlig værdi
Jeg vender sikkert tilbage med nye udfordringer på et senere tidspunkt

Mange hilsener
Mads
mads

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne