Ændring af website totalt mislykket

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ændring af website totalt mislykket

Indlægaf Lisbeth Schrøder » tirs mar 18, 2014 0:49

Hej igen,
tør næsten ikke kontakte dig igen, men jeg har nu fået nye problemer med mit website. Har lavet en ny side om England på http://www.arbejdshold.dk, og den kom ud uden alle fotos. Det er imidlertid lykkedes at få NOGLE op - men resten kommer ikke frem. Har checket hvert enkelt foto - har også anvendt CRL+F5 for at tilrette siden ved upload. Men intet duer på IE - ej heller på hverken Firefox eller Chrome, som mit McAfee i øvrigt helt afviser. Jeg har været igennem alt, men finder ikke noget, jeg kan bruge. Har du overskud til at se ind på min website http://www.arbejdsophold.dk? På forhånd tak!
Mvh, Lisbeth

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; Trident/7.0; MDDCJS; rv:11.0) like Gecko
Lisbeth Schrøder

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Ændring af website totalt mislykket

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 18, 2014 3:33

Du skal kam ikke være bange for at spørge her. Problemet er sådan set meget enkelt: Billederne ligger ikke på serveren. Du skal altså blot uploade de manglende billeder, så vil de også blive vist.

De er disse fire, du skal uploade:
hospitality-2.jpg
2009-09-12_37948.jpg
nfg4%5B1%5D.jpg
imagesIVZBICDS.jpg
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs mar 18, 2014 9:01

Kim Ludvigsen skrev:Du skal kam ikke være bange for at spørge her. Problemet er sådan set meget enkelt: Billederne ligger ikke på serveren. Du skal altså blot uploade de manglende billeder, så vil de også blive vist.

De er disse fire, du skal uploade:
hospitality-2.jpg
2009-09-12_37948.jpg
nfg4%5B1%5D.jpg
imagesIVZBICDS.jpg

Hej igen Kim,
Billederne figurerer i min fil på KompoZer, og jeg har uploaded hele siden indtil flere gange. Jeg kan vel ikke oploade billederne for sig selv, vel?
Jeg var helt ude af den i går - sendte spørgsmålet ind på forkert side. Og nu i dag kan jeg ikke logge ind, selvom jeg har fastgjort min kode. Skal jeg have ny kode?
Med venlig hilsen
Lisbeth
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 18, 2014 10:46

Hej Lisbeth

KompoZers filmanager er fejlbehæftet, så det kan være derfor, at billederne ikke uploades. Prøv at overføre dem manuelt med et FTP-program eller en netværksplacering, tjek denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php

Med hensyn til at logge ind, hvad sker der, når du prøver? Den mest normale fejl, når man ikke kan logge ind er brug af forkert brugernavn eller adgangskode. Husk, at der er forskel på små og store bogstaver.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Lisbeth Schrøder » tirs mar 18, 2014 19:53

Kim Ludvigsen skrev:Hej Lisbeth

KompoZers filmanager er fejlbehæftet, så det kan være derfor, at billederne ikke uploades. Prøv at overføre dem manuelt med et FTP-program eller en netværksplacering, tjek denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php

Med hensyn til at logge ind, hvad sker der, når du prøver? Den mest normale fejl, når man ikke kan logge ind er brug af forkert brugernavn eller adgangskode. Husk, at der er forskel på små og store bogstaver.

Kære Kim,
Kan slet ikke få noget til at fungere - dog er log in faldet på plads. Det var computeren, der bevarede et gammelt log in.
MEN - har læst og læst på de oplysninger, du henviste til. Har også din KompoZer bog i øvrigt. Jeg HAR en FTP-konfiguration og i øvrigt to netværksplaceringer. Det, du skriver om Windows 8 er heller ikke muligt. Jeg er lidt bange for den OTTER, for jeg har fået overført alle mine files - inc. KompoZeren - fra Windows 7. Og tilsyneladende er Windows 8 ikke helt så nem at finde ud af - har naturligvis opdateret den til 8.1.-men jeg støder immervæk på ting, der IKKE fungerer som i Windows 7. Den sidste ændring, jeg lavede på hjemmesiden, gik fint - men det skete, INDEN jeg havde fået det nye Windows system.
Jeg må sige, jeg her og nu er helt udmattet. Du skriver bla. andet, jeg skal åbne min stifinder og klikke på Computer og tilføje en netværksplacering. Intet af dette viser sig muligt i Windows 8 - og i særdeleshed åbner der slet ikke en mulighed for at oprette en ny netværksplacering. Jeg har checket med min Network-IT-mand, og jeg ER ftp-konfigureret, ellers kunne jeg slet ikke lave ændringer på min hjemmeside (siger han). Mit domæne ligger hos DK Hostmaster A/S, men administreres af Network-IT-manden. Han mener i øvrigt at de manglende billeder skyldes HTML - men de er jo alle fra samme mappe på PC'eren, men kun nogle af dem viser sig på hjemmesiden, som du allerede ved. Som sagt er jeg efterhånden MEGET konfus - og må siger, jeg er ved at give helt op.
Med venlig hilsen
Lisbeth
Lisbeth Schrøder

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 18, 2014 22:27

Du skal vist skifte til den gammeldags skrivebordsvisning i Windows 8 for at oprette en netværksplacering. Men ja, Windows 8 er forvirrende.

Der er ingen tvivl om problemet, billederne ligger ikke på serveren. Der er ingen fejl i HTML-koderne. Lige så snart du får uploadet billederne, så vil det virke.

KompoZer har en indbygget FTP-klient. Det er den, du har brugt til at uploade de andre ting. Men den er som nævnt fejlbehæftet, hvilket kan være grunden til, at du ikke har fået billederne med. Hvis du ikke kan få det til at virke med en netværksplacering, så kan du installere et andet FTP-program, men det vil være lidt mere nørdet at bruge end en netværksplacering.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Lisbeth Schrøder » tirs mar 18, 2014 23:23

Kim Ludvigsen skrev:Du skal vist skifte til den gammeldags skrivebordsvisning i Windows 8 for at oprette en netværksplacering. Men ja, Windows 8 er forvirrende.

Der er ingen tvivl om problemet, billederne ligger ikke på serveren. Der er ingen fejl i HTML-koderne. Lige så snart du får uploadet billederne, så vil det virke.

KompoZer har en indbygget FTP-klient. Det er den, du har brugt til at uploade de andre ting. Men den er som nævnt fejlbehæftet, hvilket kan være grunden til, at du ikke har fået billederne med. Hvis du ikke kan få det til at virke med en netværksplacering, så kan du installere et andet FTP-program, men det vil være lidt mere nørdet at bruge end en netværksplacering.

Hej kim,
Er meget rørt over dit sene sendetidspunkt - tak for det! Men jeg kan bare ikke finde ud af dine henvisninger. Hvad vil det sige at installere et andet FTP-program? Og når du samtidig siger, der er intet problem og fejl i HTML-koderne, forstår jeg ikke , billederne ikke fremkommer. Jeg er måske dum i de dele, men det synes helt ufatteligt alt sammen.
Med venlig hilsen
Lisbeth
Lisbeth Schrøder

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 19, 2014 4:54

Lisbeth Schrøder skrev:Hvad vil det sige at installere et andet FTP-program?

Det vil sige, at du installerer et program, der er beregnet til at sende filer med FTP. Ligesom du har installeret et program, som er beregnet til at redigere hjemmesider (KompoZer), og programmer der er beregnet til at vise hjemmesider (Firefox og Chrome). Der findes mange forskellige FTP-programmer, fx FileZilla.

Et FTP-program fungerer som en filmanager (dem brugte man meget i gamle dage), men i stedet for kun at håndtere filer på én computer, så lader det dig håndtere filer på to computere. Du kan fx slette filer og overføre filer. Men hvis du ikke er vant til at bruge filmanagere, så kan det være en smule nørdet at bruge sådan et program. Du kan se et billede af programmet på den side, jeg linker til ovenfor. Hvis det ikke afskrækker, så prøv at installere og bruge det, men ellers er en netværksplacering nemmere at bruge.

Lisbeth Schrøder skrev:Og når du samtidig siger, der er intet problem og fejl i HTML-koderne, forstår jeg ikke , billederne ikke fremkommer.

Lad os sige, at du laver to flotte navneskilte til din hoveddør. På det ene står der Lisbeth, og på det andet står der Schrøder. Du skruer nu skiltet Lisbeth på hoveddøren, men du er løbet tør for skruer, så skiltet Schrøder lægger du i stedet på køkkenbordet. Hvis du nu kigger på hoveddøren, så mangler skiltet Schrøder. Skiltet fejler ikke noget, men du kan stadig ikke se det på hoveddøren.

Løsningen er at få fat i nogle skruer, og så skrue skiltet på døren. Der er ingen grund til at rette på skiltet, det er nemlig helt perfekt, det skal bare skrues på døren.

Lisbeth Schrøder skrev:Jeg er måske dum i de dele, men det synes helt ufatteligt alt sammen.

Du skal bare prøve at omstille tingene til noget mere kendt, som fx dørskiltene ovenfor, så bliver det meget nemmere at forstå.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Lisbeth Schrøder » ons mar 19, 2014 12:12

Kære Kim,
Var nødt til at sove længe - alt snurrer efterhånden i hovedet. Skal lige sige, jeg HAR det gamle skrivebord, så derfor har jeg jo ikke kunne forstå det, du har skrevet om Windows 8. Jeg har også 2 netværksplaceringer - Ethernet Controller i Realtek (som nok er en brugerdefineret netværksplacering) og TeliaGateway. Opdagede i går, at TeliaGateway ikke var tilsluttet, men det er den nu.
Jeg har også en ftp adresse - ftp://www.arbejdsophold.dk - var slet ikke klar over, KompoZer havde en indbygget ftp. Men da jeg ikke kan finde Guiden til netværksplaceering er der jo ikke noget af det, jeg kan ændre - og dermed kan jeg ikke komme videre endnu engang.
Mvh, Lisbeth
Lisbeth Schrøder

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 19, 2014 12:21

Jeg er absolut ikke ekspert i Windows 8, men hvis du er i den gamle skrivebordsvisning, skulle du uden problemer kunne åbne Stifinder og så følge guiden her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... php#mappe8
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Lisbeth Schrøder » ons mar 19, 2014 22:06

Kim Ludvigsen skrev:Jeg er absolut ikke ekspert i Windows 8, men hvis du er i den gamle skrivebordsvisning, skulle du uden problemer kunne åbne Stifinder og så følge guiden her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... php#mappe8

Kære Kim,
Da jeg stadig ikke kunne få dine henvisninger til at fungerer, ringede jeg til min Network-IT-mand - han har hjulpet mig via teamviewer. Der var en del fejl i KompoZer registreringen iflg. ham. MEN nu er billederne kommet på. Stadigvæk nogle problemer med det dynamiske - men det har vi jo allerede været igennem tidligere. Det ser ud til at OPERA får siden bedst uploadet.
Hold op - det har været helt rædselsfuldt, håber aldrig det sker igen. Men tak for al din assistance, om end jeg ikke kunne finde ud af det hele.
Mange hilsner
Lisbeth
Lisbeth Schrøder

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne