finde slettede mapper og mails i windows live mail 2012

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

finde slettede mapper og mails i windows live mail 2012

Indlægaf eaaj » ons sep 17, 2014 15:04

Min kone ville rydde op i sit mailprogram - windows live mail 2012 samt windows 7. Hun er så kommet til at slette nogle mapper med billeder fra mailprogrammet. Nu kan vi ikke finde dem igen. De er ikke i slettet post eller papirkurven. Hun kan heller ikke helt huske navnene på mapperne. Har vi en chance for at finde dem igen?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/39.0.2159.4 Safari/537.36
eaaj

Re: finde slettede mapper og mails i windows live mail 2012

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors sep 18, 2014 9:42

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med "mapper med billeder fra mailprogrammet". Er det mapper, der indeholder mails med billeder? Eller er det mapper med billeder som er gemt på computeren og altså ikke i mailprogrammet?

Jeg tror ikke, der er meget at gøre, når mailene ikke ligger i slettet post i Windows Live Mail eller i papirkurven i Windows. Og dog: Kan hun være kommet til at flytte dem til en anden mappe i mailprogrammet i stedet for at slette dem? Så vil de netop ikke havne i Slettet post/Papirkurv.

I kan prøve at bruge søgefunktionen i mailprogrammet eller i Windows til at søge efter indhold i en af filerne. Hvis du ved, at en mail indeholder et usædvanligt ord eller sætning som ikke findes andre steder, så søg på det. Mails i Windows Live Mail opbevares som selvstændige EML-filer, så de medtages i en søgning i Windows.

Du kan også prøve at finde filerne manuelt, men jeg tror ikke, du kan finde dem, når du ikke kan ses i mailprogrammet. De ligger som standard i undermapper her:
C:\Users\<BRUGERNAVN>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne