Kim Ludvigsen skrev:20 meter ledning inde i huset, det må betyde, at afstanden til det andet hus fra routeren er noget mere end 15 meter, du nævnte i første indlæg. Og så er der vel også afstand inde i det andet hus. Ud over den samlede afstand, har det stor betydning, hvad der er af forhindringer på vejen. Der er selvfølgelig vægge, men fx træer kan også have betydning. Manualen til din router må kunne oplyse lidt om, hvad du kan forvente.
Nej, det er ikke mere end 15 meter, og absolut ingen træer eller andre forhindringer, men vi har ingen vinduer i gavlen, så ledningen skal "omvejen" gennem stue og værelser, for at finde et vindue der vender mod "gæstehuset", men jeg fik lejlighed til at afprøve det trådløse net fra et andet selskab, og det fungerede faktisk fint, så de må jeg så studere nærmere.
Jeg har p.t. droppet den trådløse forbindelse, men fik så i starten af sidste uge den melding, at det var min router der var i "udu", bl.a. fordi den efterhånden var for gammel.
Svaret var forårsaget af,
at jeg UDTRYKKELIGT spurgte, om det var "det efterhånden velkendte og helt almindelige" nedbrud i Jyllinge, eller mit udstyr det var galt med.Iflg. konsulenten var det altså min router, hvorefter der skulle komme en ny router i løbet af 2 dage, hvilket - naturligvis - heller ikke skete, og da jeg så d.d. rykkede, var det lakoniske automatsvar,
at nettet i - JYLLINGE - var nede.Herefter monterede jeg den gamle router igen, og i løbet af dagen fungerede såvel net som fastnet telefon igen!
Jeg må se om aftenskolerne tilbyder et kursus i "nudansk", for jeg er åbenbart ikke længere i stand til at udtrykke mig forståeligt.