Mystiske links

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mystiske links

Indlægaf Munchped » søn feb 16, 2014 18:53

Hej,
Jeg bruger Windows 7 og Google Chrome. I dag skete der flere gange noget mærkeligt, mens jeg surfede rundt på internettet. Første gang var på min skakklubs hjemmeside: skakforeningenodysseus.dk. Et ord øverst på siden var pludselig blevet til et link. Jeg klikkede på det, og blev sendt videre til en dating side. Samtidig gjorde mit virusprogram, Avast Free Edition, vrøvl. Jeg lukkede Chrome, startede den igen, og gik ind på samme side endnu en gang. Nu var linket væk. Senere gentog det hele sig på politiken.dk. Et ord i en artikel fremtrådte som et link. Jeg klikkede, samme dating side, og samme protest fra Avast. Jeg kørte en fuld virus scanning, men Avast fandt ingenting. Jeg besluttede så at bringe spørgsmålet op her. Jeg gik ind på siden "Hjælpeforum", klikkede på må og få på et tidligere indlæg fra mig selv, og pludselig var problemet der igen.
Da jeg er førdig med at redigere i indlægget, klikker jeg lige en gang på "Vis prøve". Mit indlæg kommer op i det færdige layout, men ordet "dating" er pludselig blevet til et link.
Hvad sker der? Og hvad i alverden er det?
Mvh

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/32.0.1700.107 Safari/537.36
Munchped

Re: Mystiske links

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 16, 2014 18:59

Du har fået installeret noget snavs. Det er sikkert fulgt med, da du installerede et gratis program. Når Avast ikke finder noget, så er det fordi, det er et program, du selv har installeret og ikke en virus. Husk altid at tjekke dialogboksene, når du installerer programmer, og fjern så flueben ud for ekstra programmer, som du får tilbudt.

Nå, men du skal jo have fjernet snavset: Tjek Tilføj og fjern programmer-funktionen i din Windows for ukendte programmer. Du kan ganske givet fjerne snavset herinde. Det kan dog også være blevet installeret som en udvidelse i dine browsere, så tjek også der, om du har fået nye ukendte udvidelser.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Munchped » tors feb 20, 2014 14:37

Hej,
Tak for hurtigt svar.
Din formodning om at det var noget der var kommet ind i forbindelse med installation af et program, var nok ikke rigtig. Det var over 14 dage siden jeg havde installeret noget nyt, og jeg oplevede problemet første gang samme dag jeg skrev mit spørgsmål. Derimod ser det ud til at kunne have været en Google Chrome udvidelse. Jeg deaktiverede alle udvidelser, og problemet har ikke været der siden.
Tak for hjælpen.
munchped
Munchped

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 20, 2014 14:53

Jeg får lyst til at spørge dig, hvordan udvidelsen så er kommet derind :o (hm, skulle have været en smiley med en glorie, men sådan en har forummet ikke)
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt